pap ipv fles?

ik had vorige keer al een bericht geplaats over pap...
en toen zei debby dat je pap kan geven vanaf een lepeltje..
(ga ik zeker proberen)
maar geven jullie dat ipv de fles?
mijn zoontje is nu 3maanden en 3weken en ik ben benieuwd hoe jullie het doen
en wat dan jullie schema is..
ik geef nu nog dus de fles.
om 8.30
        12.30
         16.30
        20.30 allemaal van 200cc

groetjes,teddyboy

Hoi teddyboy,
Ja, pap geef je ipv een gewone fles. Uiteraard wordt de pap gemaakt van flesvoeding incl. nutrix. Je kan de pap ook  gewoon in een fles doen ipv het met een lepeltje te geven, je moet dan wel een speen met een groter gat gebruiken (3-standen speen).

Heeft je kindje de pap al nodig? Ik ben vanaf 6mnd begonnen met pap (bambix) in de ochtend te geven, voor die tijd vulde het teveel voor de ochtend (nutrix), soms wilde ze na 6uur haar flesje pas weer. Maar dat is uiteraard verschillend per kindje.

heel veel succes!

gr.Eveline

dank je voor je reactie.
hij krijgt nu wel voeding voor hongerige baby's dus kan ik het daar ook gewon mee aanmaken?
hij is soms wel aan het eten van ons aan het kijken en ik heb het idee dat hij er wel klaar voor is om iets te eten... dus dacht miscchien een beetje pap als wij ook aan het eten zijn hij wilt er altijd bij zitten...
en natuurlijk is het dan ook leuk als hij ook wat heeft haha

Dat kan je gewoon aanmaken met de voeding voor hongerige baby's. Denk wel dat het dan heel erg vult. Misschien kan je nog even wachten tot hij 4 mnd is en hem dan b.v. een beetje groente geven als hij bij jullie zit terwijl jullie zitten te eten. (een potje vanaf 4mnd ). In principe heeft een kindje van die leeftijd echt nog geen bijvoeding nodig, ook al lijkt dit misschien wel zo. Vanaf 4mnd mag je gaan oefenen met bijvoeding, vanaf 6mnd begint de bijvoeding pas echt een rol te spelen.

Geniet misschien nog maar even van alleen de flesjes. Die bijvoeding gaat echt wel komen hoor, believe me , je hebt je handen er straks aan vol!

Heel veel succes!
gr.Eveline

Heey,

Ja kan ook ipv een fles van 200 cc voeding geven:

100 cc voeding in fles en
100 cc voeding aanmaken met nutrix en dit met een lepeltje geven

succes groetjes simone

Hey Teddyboy,

Ik mocht Rik nog geen papa geven todat ie 4 maanda was. Ook Rik is hongerig en heeft zelfs nog 5 voedingen. Alsvolgt:

5.30
9.30
13.30
17.30
23.00 Laatste voeding voor hongerige beebs en 220 cc. De vorige flessen 200 cc.

Maar mocht absoluut nog niet met pap beginnen. Maar goed at zal wel per kind verschillen.

Succes meid!

Verder alles goed?

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi Teddyboy,

Mag ik vragen waarom je nog maar 4 flessen geeft? En dan wel voeding voor hongerige baby's? Meestal gaan baby's namelijk rond de 5 maanden over naar 4 flessen en wordt ook rond de 5 maanden begonnen met nutrix door de laatste fles. Dus mijn tweede vraag is, waarom wil je al beginnen met pap?

Groetjes,
mv Tijs

wat een vragen allemaal hihi....
mick krijgt nu 4 flessen omdat we voor de 5de fles hem altijd wakker moesten maken,we hebben hem laten slapen en nu komt hij gewoon s ochtends om acht uur half negen..
dus de laatste fles heeft hij zelf laten vervallen.
de voeding krijgt hij al vanaf dat ik gestopt ben met de borst voeding en hij op de andere voeding niet tevreden van was en hij al aan het max.voeding zat.
dus hebben we iom cb hem deze voedin gegeven.
ik wil graag pas gaan geven omdat hij al smak geluiden maakt en hij ons het eten uit de mond kijkt...en dan zelf alles in zijn mond gaat stoppen als hij ons ziet eten.
dus ik dacht hij is bijna 4 maanden en kan ik misschien beginnen met pap.

en sas,met mij en mick gaat alles goed.
en bij jullie?? al helemaal weer aan het werk?en bevalt het??
ik vind het heerlijk om huismama te zijn..vind het wel steeds leuker worden nu mick groter word,veel meer contact met hem hebt en lekker veel plezier heb samen met hem.

groetjes,teddyboy xx

Terug
Bovenaan