pap met de lepel? Echt niet...

Dag dames,

Ik zit met het volgende: We zijn gisteren naar het cb geweest en nu moet mijn dochter van 6 mnd pap eten uit een bord...Aangezien zij 200cc per voeding krijgt, moet ik dus de rijstebloem in die 200cc verwerken. Het probleem is: zij krijgt dit nooooit op! de fles melk wel natuurlijk, maar de pap niet. Ik heb haar noiit rijstebloem gegeven, was ook niet nodig, ze sliep vanaf dag 1 door en die onnodige caloriën wilde ik haar niet geven. hoe moet ik dat nou met die pap 's ochtends oplossen? hoe doen jullie dit? ze neemt een paar hapjes (ze lust het niet eens) en is dan ''vol''. dus dan moet ik haar weer de fles geven. ik kan het wel in een fles doen, maar dit heb ik nooit gedaan zoals ik zei, en ik vind het eerlijk gezegd niet eens nodig. dus moet die pap nou echt?? ze eet trouwens ook een beetje brood, ik doe er een beetje warme melk op zodat het zacht is, en dan eet ze een paar stukjes. en is het waar dat die pap gewoon brood vervangt? ze eet dus brood, dan hoeft ze toch geen pap? ik snap er nix van. ik krijg het er niet in hoor. Helppppp :)
Graag hoor ik van jullie hoe jullie dit doen. Renee1 is dietiste, misschien kan zij me ook advies geven.

Alvast bedankt
(mama van Johna)
 
Hallo...

Volgens mij moet je gewoon je eigen gevoel volgen. Jij kent je dochter het beste. Ik deed eerst ook altijd wat ze op het CB mij vertelden, maar als onze zoon Jesse dat niet wilt of lust...wat moet je dan? Je kunt het er slechts inproppen. Op een gegeven moment heb ik gewoon gedaan wat ij het beste leek. Soms overleg ik ook met mijn vriendin hoe zij dat doet met haar zoontje, hij is 1 dag ouder dan onze zoon, maar dan nog, elk kind is anders...Dus volg je eigen gevoel, dat lijkt mij het beste...

Groeten Geraldine
mama van Jesse
 
Volgens mij is het niet perse nodig om pap te geven. Zeker als je kindje ook al brood eet. Ik ga denk ik ook geen pap geven.

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca
11 november 2005
 
Hoi,

Ik gaf mijn zoontje 's ochtends bij 6 maanden BV, dus geen rijstebloem erdoor mogelijk. Wel 's avonds door een flesje (lepelen heb ik geprobeerd, maar het werd bij mij niet echt dik, dus dat werkte niet echt) om wat beter te slapen.  

Volgens mij hoef je geen pap te geven als je dochter gewoon brood eet.  Want de pap vervangt inderdaad brood en melk (maar dan heb ik het over andere pap, zoals Bambix ofzo, want rijstebloem heeft volgens mij ook niet zoveel voedingswaarde). Brood veel meer.  Als je dochter dus brood eet, zou ik dat gewoon zo houden en vooral niet ineens rijstebloem erin gaan proppen.....  

Toen mijn zoontje 7 maanden  kreeg ik van CB een  eetschema mee. Daarop stond:
Ontbijt         melk + brood of een bordje pap (en dan geen rijstebloem, maar  bijv Bambix)
tussendoortje        fruit, koekje, soepstengel o.i.d.
lunch                brood + melk
tussendoortje          fruit, koekje soepstenel o.i.d.
warm eten + fles

Jou dochter is nog wel geen 7 maanden, maar als ze nu al brood eet, prima toch?

Ik geef mijn zoontje nu wel bambix 's ochtends en hij vind het heerlijk. En dan 's middags brood (vind hij nog lekkerder!).

groetjes,
Judith
 
Hoi,
Pap is idd een vervanging voor brood. En dan geen nutrix maar echte pap. Bambix.
Dus als ze lekker brood eet, mooi laten eten. Dan is die pap echt niet nodig.
Quinten is nu bijna 20 maand. Sinds een maandje eet hij de pap nu met een lepel.
Daarvoor kreeg hij pap uit de fles. Ik had een difrax fles met een L speen.
Dat ging prima, maar voor de tandjes was het beter om minder fles te geven.
Na heel lang oefenen en vaker niet dan wel is het nu zover dat hij het dus wel van de
lepel wil hebben. Tussen de middag eet hij brood.
Dus ga lekker op je gevoel af. Van het cb moest Quinten toen hij 1 werd van de fles
af. Da's mooi maar dan moet hij het wel willen. Hij krijgt nu 's avonds nog de fles
met wat melk en tussen de middag soms de fles en soms een bekertje.
Kijk gewoon naar je kindje en volg je gevoel. Dat zit er bijna nooit naast.
Succes en groetjes Melanie mmv Quinten
 
Waarom moeten ze in vredesnaam de pap van een lepel eten???
Dat is mij nog nooit duidelijk geworden!
Mijn zoontje heeft altijd pap uit de fles gedronken! Heb het nooit geprobeerd, omdat het 's ochtends veel handiger/sneller/minder geknoei was.
Ze eten toch genoeg van de lepel (fruit, groentehap, toetje).
Gewoon dikke onzin allemaal hoor!
 
Hoi, met de lepel stimuleert het vormen van de mond en spieren i.v.m. spraak.
Mijn dochtertje van 4jr heeft het altijd uit de fles gedronken,ze vertikte de lepel en brood was ze ook niet zo gek op (ze is niet zo'n kauwer) en ze klets de oren van je kop.
Ieder kind is anders lekker je gevoel volgen dat is het beste advies wat ik je geven kan.
Die van mij lust nog steeds het liefst stampot = bijna voorgekauwd.

Groetjes Petra
 
ja maar, ze eten toch al van alles van de lepel (groentehap, fruit,yoghurt) dan is het toch niet erg dat je dat met de pap niet doet.
Ach, het doet er ook niet toe. mijn zoontje kletst ook de oren van mijn hoofd! Gezellig!
 
Terug
Bovenaan