Pap met de lepel

Onze dochter is van het c.b. morgen staretn met pap!
Als advies kregen we:
Middagfles weg laten en bordje pap met de lepel geven. Dit is beter voor de mond- en spraakmotoriek.

Nu neemt ze al een paar hapjes pap van de lepel. Ze spuugt het niet uit!!
Echter eet ze nog niet voldoende pap om de middagfles helemaal weg te laten.
Heeft iemand er ervaring mee?
Ik geef nu gewoon een paar lepeltje pap, zodat ze kan wennen en kijk daarna wel of ze nog melk wil drinken.
 
jammer dat het beleid niet overal hetzelfde is.
Ik heb nooit pap gegeven.
Simpelweg omdat ze het niet luste en het hoeft ook niet het is een idee.

Het CB hier geeft heel duidelijk aan doe dat waar jij prettig vind.
jullie kindje moet mee draaien in jullie eigen huishouden niet in dat van het CB. Ik vind in de middag trouwens een raar moment voor pap. Als je straks begint met avond eten moet dat pap moment daar weer weg want om 15 uur pap en om 17:30 warm eten dat gaat niet werken!

Als je dan al pap wil geven zou ik dat met de ochtend fles doen.
 
Ik ben het met moi28 eens.
Mijn zoontje eet wel zijn pap met een lepel maar dan wel smorgens. Ik vind t logischer om dat als ontbijt te doen. Verder ken ik ook een kindje van ruim een half jaar dat gewoon de pap niet lust, zij krijgt t dus gewoon niet.

Wat je zou kunnen doen is tijdelijk eerst een fles geven met 2 schepjes rijstebloem en als dat goed gaat nog een. Eet ze niet van een lePeltje maar heeft ze wel een volle buik.
Als dit allemaal goed gaat kun je met groente of fruit beginnen. Misschien vindt ze dit lekkerder en leert ze zo makkelijker van een lepel happen. Kun je eventueel later nog eens pap proberen.

Als je toch pap wil geven kun je t misschien eens smorgens proberen, dan heeft ze meer honger.

Je zal zien dat ze als ze minimaal 4 schepjes rijstebloem binnenkrijgt (2x 2schepjes in een fles of met een lepeltje), ze langer verzadigd is en dus zelf een fles terug zal gaan.

Succes!
 
Ach... dat CB ook... lekker je eigen weg gaan! Hier heeft Loïs tot 14 maanden alleen flessen (met of zonder pap) gedronken. Daarna wilde ze ze echt niet meer en moest ik noodgedwongen iets anders proberen. Pap met een lepel ging toen ineens prima en met een rietje drinken had ze al snel onder de knie.
Ze praat als de beste en haar nichtje ook, die tot 2 jaar uit flesjes dronkt. Het is veel schadelijker om je kind de hele dag met de speen te laten lopen. Dat heb ik altijd wel in de gaten gehouden. alleen een speen in bed en niet beneden, ongeveer vanaf 3 maanden. Die 4 flessen die ze in 15 minuten leeg drinken brengen geen schade hoor.

Dus maak geen probleem van die fles. Zeker als je kindje jonger dan een jaar is. Ze krijgen er niks van. Ik ben pas vanaf 14 maanden pap uit een bordje gaan geven omdat ze niet meer wilde drinken uit een fles... anders had ik het nog mooi een tijdje doorgedaan.. lekker makkelijk.
 
O, ja... en ik gaf altijd maar 1 papfles. 's Morgens... zeker als ze al vast voedsel krijgen vanaf 6 maanden. Anders kan je in de laatste fles ook nog een schepje doen.
 
Dankjewel voor de reacties!

Ik geef de pap 's morgens, vind ik zelf prettiger dan in de middag.
Tot nu toe gaat het met het lepeltje prima en eet ze al een half bordje leeg...

 
Terug
Bovenaan