Pap/rijstebloem

<p>Hoi, </p><p>Onze zoon is nu 4 maanden. 2 weken geleden mochten we met hapjes beginnen. </p><p>Nu was ik in de winkel en zag ik rijstebloem staan waar 4+ maanden op staat. </p><p>Hoe zit dit? Begin je hier met 4 maanden aan? En hoevaak en wanneer geef je pap/rijstebloem? </p>

Je kan hier mee beginnen. Meeste geven het in de laatste fles. Sommige kinderen slapen er wat beter op.
Wij hebben het nooit gegeven. Dus verder geen idee ?

Rijstebloem voegt niet zoveel toe voor je kindje, het heeft weinig/geen voedingswaarde. Daarnaast kun je beter niet dagelijks rijstproducten aan je kindje geven vanwege arseen in rijst.

[quote quote=10232632]Rijstebloem voegt niet zoveel toe voor je kindje, het heeft weinig/geen voedingswaarde. Daarnaast kun je beter niet dagelijks rijstproducten aan je kindje geven vanwege arseen in rijst.[/quote]
Dat las ik idd ook. Dus met 4 maanden geef je alleen de hapjes (groente en fruit)? 

Ik ben pas met 6 maanden gestart vanwege darmrijping, maar inderdaad alleen groente en fruit. Ik geef borstvoeding dus dan is pap vooral veel gedoe ;) 
In ieder geval is pap niet iets wat je kindje echt nodig heeft. 

Wij geven geen rijstproducten ivm arseen inderdaad. Hebben dus nooit rijstebloem gegeven. Vanaf 6 maanden voegden wij een enkele keer een beetje havermoutmeel toe. Maar het hoeft niet hoor, je kunt prima zonder!

Terug
Bovenaan