Pap wel of niet?

Mijn zoontje is nu ruim 5 maanden en doet het prima op 4 x 210 + 7 schepjes en dagelijks 1x fruit of groenten. Nu wil ik hem laten wennen aan vezels, richting stukjes brood. Geven jullie papflessen en zo ja, in plaats van een melk fles? En dagelijks?
Mijn zoontje is gemiddeld qua lengte en wat stevig. Ik heb wel eens begrepen dat papflessen vooral voor kindjes zijn die wat dunner zijn en niet zo doorslapen nog. Is dat zo?
 
Wij hebben nooit een papfles gegeven. Ik zie het nut daar niet van in. 4x210+7 is wel veel hoor! Zou hij niet toe zijn aan 1x fruit en 1x groente per dag? Wij begonnen met 6 maanden met brood
 
Als hij het zo prima doet, zou ik de rijstebloem overslaan i.v.m. arseen.
Met 6 maanden heb je licht volkoren (6+), die zou ik dan echt als pap gaan geven in de ochtend.
Zelf hebben wij de 6+ variant gegeven tot hij 1 jaar was, omdat aan de varianten voor oudere baby's altijd wel een vorm van suiker is toegevoegd. (Net als opvolgmelk trouwens, wij hebben gewoon nummer 1 gegeven tot 1 jaar en daarna gewone koemelk, i.v.m. toegevoegde suikers) Wij hebben dus 6+ gegeven tot 1 jaar en daarna overgestapt op normale havermout. Nu met 20 maanden eet hij dat nog steeds als ontbijt
 
Ik zou eerder beginnen met ‘s ochtends fruit hapje en ‘s avonds groente.

Dan voeg je vanaf 6 maanden brood aan toe.
Ik heb nooit een papfles gegeven. Als je kindje goed eet en drinkt en lekker slaapt snachts is het toch prima
 
Wij zijn met 6 maanden pap gaan geven omdat hij brood nog niet gegeten krijgt en we heb wel vezels willen geven. Doen smiddags pap met de melk van de fles. Zou sws geen papfles geven, met een lepel is veel beter voor de ontwikkeling van de mondmotoriek. Hier ging hij juist doorslapen toen hij warm eten kreeg en overdag gewoon genoeg.
 
Hier ook nooit pap gegeven. Is helemaal niet nodig en ze slapen er niet langer van hoor.

Gewoon flessen, fruit en groenten. Vanaf 6 a 7 maanden brood erbij als lunch en vanaf 10 maanden ook brood als ontbijt erbij omdat alleen de fles niet meer voldoende was.

Ze worden prima groot zonder papfles, ik vind het altijd onzin!
 
Terug
Bovenaan