pap

hoi
kan iemand mij vertellen hoe je het beste met bambix groeiontbijt kan beginnen? ik wil het binnenkort gaan geven, moet dit in een bordje of kan het ook in de fles? ik kan me niet voorstellen dat ze opeens een heel bord pap opeet, dus beginnnen met een paar hapjes en dan ook een fles?

hoor het graag

groetjes
 
Ik geef mn zoontje ook Bambix groeiontbijt. En ik geef het gewoon in een fles. Op de gebruiksaanwijzing staan alleen de hoeveelheden voor een bordje. Maar ik vind het gewoon gezellig om hem s ochtend in bed zn ontbijt te geven en dat lukt niet met een bordje! Eerdaags moet het natuurlijk wel, maar nog effe een paar weken genieten. Voor de hoeveelheden heb ik de gebruiksaanwijzing van Nutrix (rijstebloem) aan gehouden. En dat is 2-3 eetlepels op 200 cc. Dan krijg je een dunne pap, dat met een papspeen opgegeten kan worden.
 
laatste anoniem,

Hoe oud is jou kindje nu? de mijne is 4 maanden en ik denk ook aan beginnen met pap, groeiontbijt of nutrix. wat is trouwens het verschil, weet jij dat?

Groetjes Patricia
 
Mijn zoontje (nu 19 maanden) heb ik nooit pap uit een bordje gegeven.
Hij vind een papflesje heerlijk 'smorgens.
Op een gegeven moment geeft hij zelf aan dat hij wat anders wilt.
Nu krijgt hij soms een flesje pap (flink gat in speen gemaakt) en dan weer een broodje met bekertje melk.
Alles gaat vanzelf...
En groeionbijt gebruikte ik vanaf 6/7 maanden
 
Hoi Patricia, het verschil tussen Nutrix en groeiontbijt is dat Nutrix rijstebloem is en dat groeiontbijt volkoren is. Volgens het CB mocht ik eerst met Nutrix beginnen en toen hij 7 maanden was mochten we overstappen op Groeiontbijt. Dit omdat groeiontbijt een volkoren produkt is.
 
Hoi Patricia,

Ik ben met 4 maanden begonnen met een papfles. Op een gegeven moment zijn wij het ook met een lepeltje gaan geven, ongeveer 5 maanden. Wij maakten eerst zijn fles klaar, 200 ml volledige flesvoeding, en dan deden we ongeveer 70 ml op een bordje en deden daar een schepje nutrix bij. Daarna gaven we steeds meer en nu eet hij bijna heel zijn fles met 6 schepjes nutrix van een lepeltje. De rest dat overbleef in de fles, gaven wij alsnog na het eten met lepel. Dat ging heel goed dat opbouwen. Nu is hij 6,5 maanden oud en eet hij dus bijna 200 ml +6 schepjes. Ik heb inderdaad gehoord dat je pas met bambix moet beginnen wanneer ze 7 maanden zijn.

ik hoop dat je hier iets aan hebt, suc-6 verder!

groetjes
 
Terug
Bovenaan