Pap...?

Romi is nu 5 maanden en op aanraden van de kinderarts moet ik met pap gaan beginnen! Ik heb geen idee wat voor een pap ik moet halen! Welke gebruiken jullie en wat is dan de verhouding? En op wat voor een tijdstip geven jullie dat?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Corine
 
Ik zou beginnen met nutrix voor babies vanaf 4 mnd dat is licht verteerbaar. Als dat goed gaat kun je overstappen op bambix. Ik zou gewoon met een klein beetje beginnen en kijken hoe ze er op reageert gaat het goed en vind ze het lekker kun je der meer geven. Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes.....
 
Ik ben ook met mijn zoontje begonnen met van rijstebloem pap te maken. Ik gaf dit dan s'morgens. Toen hij 6 maanden werd ben ik overgegaan op bambix.
Groetjes Renate
 
Hoi Corine,

Je kan het beste beginnen met nutrix naturel. Op het pak staat hoeveel je bij de voeding moet toevoegen.

Wat ik meestal (op mijn werk ) doe is als je het van een lepeltje wilt laten eten gewoon melke warm maken in een bakje doen rijstebloem toevoegen tot het stevig is en op lepelen maar.

Maar je kan het ook gewoon in een flesje doen. Dus fles maken en dan nutrix (rijstebloem) er door.

Mara krijgt dit op dagen dat ik werk het vult wat meer en ik heb namelijk niet zo veel voeding op voorraad dus losik het met nutrix op.
Ik doe dan 150cc bv en 4 theelepeltjes nutrix. Daar doet ze het goed op.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

succes joyce mama van Mara 7,5 maanden
 
Ik heb een dochtertje van 5 maanden en ben ook sinds een paar dagen begonnen met pap. Ik heb biobim gekocht bij de Reform. Dat is biologisch en op basis van zilvervliesrijst. Dit is ook beter te mengen met moedermelk (mocht je bv geven). Ik doe het 's avonds door de melk (zie verpakking) en jawel, ons dametje slaapt sinds die door!! Ze komt rond 4 uur even en we voeden dan niet, maar geven de speen. Ik weet namelijk nu dat ze genoeg eten in d'r buikje zal hebben van de pap. Succes ermee. (je moet dus met je keuze erop letten dat er nog geen gluten in zitten, dat mag pas vanaf 6 maanden)
 
Terug
Bovenaan