pap

vraagje

als je baby 4 maanden is mag je pap geven, doe je dat met fv gemengd ik hoor van een hoop mensen dat ze dat doen, maar hoeveel en wat voor pap geef je
 
Rijstebloempap mag je vanaf vier maanden geven. Dit kan je kopen bij de supermarkt of drogist (Nutrix van Nutricia). De pap maak je door een aantal lepels (staat op de verpakking hoeveel) door de flesvoeding te mengen.

Veel mensen geven ook bijv. 1 eetlepel door de laatste fles. Veel baby's slapen dan wat makkelijker door.
 
Nutrix, zoals hierboven. Ik geef het nogsteeds en het gaat prima, geef nutrix in de laatste fles (wel met 3 standen speen of papspeen). Ik heb het wel opgebouwd, dus eerst een beetje, tot nu iets van 4 lepels.

 
hallo anoniem,

je maakt gewoon een fles voeding klaar zoals je altijd doet, en vervolgens gooi je daar een paar schepjes rijstebloem bij. Je kunt beginnen met 1 lepeltje (bijv. een theelepel, of het lepeltje waar je de voeding mee afmeet) en het opbouwen als je kindje er goed op reageert.
Je hebt wel meestal een papspeen of 3standen speen nodig, want met pap wordt flesvoeding dikker. Als je nog bv geeft, kun je afgekolfde melk in de fles doen en dan rijstebloem erbij - bv wordt overigens niet dikker met pap erin.

Succes!

Mirjam
 
Terug
Bovenaan