pap

mijn zoon is 9 maanden en krijgt s,morgens een fles met voeding en bambix en s,avonds voeding met nutrix, nu zijn er volgens mij ook moeders die s,avonds bambix geven, is dit beter;hij doet het hier goed op maar ik dacht misschien is de bambix wat meer voeding dan de rijstebloem?
 
Hoi Ellen,

Wij hebben bij het CB (toen ons zoontje 8,5 maand was) het advies gekregen om de Nutrix in het avondflesje af te bouwen: in Nutrix zitten suikers en het is beter daar zo min mogelijk van te geven. Als je kindje nog heel klein is zorgt het voor een vol gevoel en kan hij/zij lekker slapen, maar zodra hij/zij overdag genoeg andere voeding krijgt (fruit, brood, avondeten) is in eerste instantie de Nutrix niet meer nodig en langzamerhand ook de avondfles niet meer.

Ons zoontje is nu 10 maanden en met 8,5 maand zijn we de Nutrix weg gaan laten en daarna langzamerhand de fles gaan afbouwen. Sinds 2 dagen wil hij de avondfles helemaal niet meer (heeft blijkbaar genoeg aan zijn avondeten) dus nu laten we hem helemaal weg en hij slaapt prima de hele nacht door.

Volgens mij is het niet zo goed om 's avonds Bambix te geven: dit geeft energie en je kindje moet juist moe worden en het lichaam moet dan 's avonds nog te hard werken om het te verteren.

Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt.
 
Hoi Ellen,

mijn mannetje is nu 7 maanden en ik geef bambix, maar niet zo zeer in de ochtend of avond, ik geef vaak smiddags een bordje tussendoor of voor zijn avondfles..het wisselt dus. Nutrix is vanaf 4 maanden en in bambix zitten wat meer vezels en voedingsstoffen. ik geef de bambix die je vanaf 7 maanden mag gebruiken...ik denk dat het niet veel uitmaakt ,het enige verschil zijn de ingredienten..maar als jouw zoontje het goed doet op nutrix is het toch ok?

gr
saskia
 
Terug
Bovenaan