pap

Het CB adviseerde mij om met 6 maanden om 11.30 ipv melk pap te gaan geven, eerst een half bordje pap en een halve fles melk en na een tijdje alleen pap. Is dit niet best vroeg, ik lees vaak op dit forum dat moeders pas rond 7-8 maanden met pap beginnen. Ik geef trouwens wel een beetje in haar avondflesje zodat ze beter slaapt. Kan ik dat gewoon blijven doen als ze 's middags pap krjgt of is dat teveel?

Bedankt.

Groetjes,
Petra
 
Hoi,

Persoonlijk zou ik het niet doen. Als ze tevrede is met haar fles melk(fruitje en groente) Zou ik het zo laten.

Pap zijn loze calorieen die je geeft en is alleen nodig als je kindje te licht is, als extra in de laatste fles of als ze de fles zat of niet genoeg hebben aan wat ze krijgen.

Als ze straks wat ouders is zou je het wel als ontbijt kunnen geven.

Maar zeg al dit is mijn mening kijk vooral naar wat je kindje nodig heeft.

Groetjes
 
Hoi Petra,

Pap met 6 maanden is helemaal niet vroeg hoor, wel moet je nog een maandje wachten met granenpap dat is wel vanaf 7 maanden, omdat er gluten in zitten.

Het is de bedoeling dat je kindje langzaamaan van haar 'melkdrinkdieet' afstapt en vast voedsel gaat eten, kauwen, slikken ed. Pap een is heerlijke tussenweg, waarmee ze kan leren van een lepeltje te eten.

Omdat er nog zoveel melk in zit, is
de smaak is niet zo afwijkend. En omdat het goeddeels is gemaakt van iets dat ze toch al eet, en van hypoallergene rijstebloem heeft het ook niet zo'n effect op haar maagdarmstelsel als groente of fruit.

Veel succes,
Michelle.
 
Ik heb het precies zo gedaan als jouw CB het verteld (gewoon uit eigen gevoel). het is inderdaad zodat je kindje leert wennen aan het lepeltje. Doe het maar, het is echt een prima methode.
Sorry anoniem , maar wat jij hier verteld is dus echt de grootste kolder!
 
Hoi Petra,

Toevallig ben ik deze week naar het cb geweest en kreeg hetzelfde te horen!
Maar...ondertussen mogen wij wel de 4e fles laten vervallen, dit moet niet, maar we mochten het wel proberen.
Onze dochter krijgt nu dus nog maar 3 flessen (6 maanden en 3 wk.)s'ochtends, tussen de middag en s'avonds.
En ook bij ons zit er s'avonds ook nog pap in de fles, dit mocht gewoon.

Gewoon doen!
Groetjes, Marloes
 
Terug
Bovenaan