pap

hoi hoi.. ik heb een dochtertje van 7 maanden en heb een vraagje aan jullie over pap. Heb het er eigenlijk nooit gegeven.. vanaf 4 maanden heb ik nutrix geprobeerd als laatste fles, maar vond niet echt dat ze er langer door sliep. nu heb ik molenaars 7 granen ontbijt gekocht dat is vanaf 7 maanden.. de laatste x dat ik der pap gaf was het zo gedoe met de fles.. elke x de speen verstopt.. papspenen large spenen niks hielp. wil nu toch weer met pap beginnen als ontbijt. hebben jullie tips voor mij.. ben benieuwd hoe jullie het geven, wanneer en welke pap. ik hoop wat van jullie te horen.

groetjes chantal (mama van demi 7 mnd)
 
Hoi Chantal,

Daan 7.5 maand geef ik de pap met de lepel in een bordje.
HIj krijgt bambix groeipap. In de laatste fles krijgt hij 3 theelepeltjes pap en hier gebruik ik de 3 standen speen voor.
Het is overgens ook beter om de pap vanaf een bordje te gaan geven.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Saskia
 
Hoi Chantal,



Stijn kreeg vanaf een maand of 4-5 in z'n laatste fles (19.30)
rijstebloem (3 schepjes). Hiervoor gebruikte ik de Difrax M speen op de
optifles met brede hals. Nu is hij 7 maanden en ben ik overgestapt op
Bambix groeipap.De rijstebloem s' avonds krijgt hij nu niet meer, maar
ik geef nu s' ochtends de Bambix pap in een fles. Hiervoor heb ik een
nieuwe fles aan moeten schaffen want ik kon hier in de buurt geen
L-speen voor de Difrax optifles met brede hals vinden. Hij heeft nu een
Dixfrax optifles met smalle hals. Hier verkochten ze wel een L-speen
van. Het gat van deze speen is enorm groot, dus 6 scheppen Bambix
(schepje van de Nutrilon) moeten er wel in anders plenst alle pap over
zijn gezicht als hij zijn fles even uit zijn mond haalt. Het van een
bordje geven met een lepel is wel beter zegt men, maar ik heb daar geen
tijd voor doordeweeks en ik het weekend om 7 uur 's ochtends heb ik er
geen zin in. Hij krijgt zijn papfles vaak in bed en valt daarna weer in
slaap waarna wij nog heerlijk een paar uurtjes kunnen slapen.



Succes!

Gr. Lies

 
Hoi!
Ik geef 's ochtend 200 ml melk met 3 scheppen bambix.Dan gebruik ik de 3 standen speen.
Als ze ong 80 ml over heeft, heeft ze geen zin meer en dan doe ik de rest in een schaaltje, iets meer bambix erbij en dan geef ik de rest met een lepeltje.
Dit werkt prima!!!
 
hoi

Nou, ik heb gewoon een groot gat gemaakt in een speen. Die L spenen raakten ook verstopt en er kwam haar niks uit!
En pap van een bordje: maakt niet uit, ze eten de hele dag door van een lepeltje (warme hap, fruithap, en brood kauwen ze) dus die ene keer op een dag dat je de pap uit een fles geeft.....
Ik geef de pap 's ochtends.

titiana
 
Hoi,
Mijn zoontje is nu 11 maand en hij krijgt ook lekker de papfles 's ochtends. Niet omdat
we geen tijd hebben om het met een lepel te geven, maar omdat hij het wel lekker
relaxed wakker worden vindt. Lekker tegen papa of mama aanhangen en eten tegelijk!
En groente en yoghurt en fruit krijgt hij al met een lepeltje....
Ik geef hem 180 cc water met 6 sch nutrilon 3 en 5 slichte eetlepels groeipap van
Bambix. Eerst wou hij het niet hebben (jaja een eigen willetje....) Maar nu vind hij
het heerlijk. Ik gebruik ook de Difrax fles met L speen. Wil prima.
Het is gewoon even proberen en als het nog niet wil dan over een tijdje weer proberen
dan komt het vanzelf.
Groetjes en succes
 
Terug
Bovenaan