Pap

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is nu 6 maanden en op CB vertelden ze dat ik nu moet beginnen met pap van rijstebloem. Ik heb dit geprobeerd, maar dit is geen succes. Bij de eerste hap begon ze meteen te kokhalzen ne vervolgens doet ze nu mondje gewoon niet meer open. Ik heb na al een aantal dagen geprobeerd maar ze wil het gewoon niet.
Is er nog een ander alternatief of gewoon blijven proberen!!

Hoi!

Als je het niet wil geven hoéft het natuurlijk niet (wat het cb ook zegt)
Ik geef nog steeds een papfles in de ochtend, en hier is het CB het er ook niet mee eens(willen dat ik brood geef)... lekker belangrijk!! Ik kijk naar mijn dochter en niet naar hun.

Als je het van het lepeltje geeft, kan je het ook in een fles proberen (dunner.. of vice versa..
Lukt het niet, wil hij/zij (weet t niet meer) het niet... laat je het lekker voor wat het is.

Groetjes Debby

Hoi,
je kindje heeft helemaal geen pap nodig hoor; het Cb zegt dat wel, maar het geeft echt niet veel meer voedingswaarde aan de melk, en zeker rijstebloem niet. En als je kindje het er weer uit kokhalst zou ik persoonlijk denken, laat maar even!
je kindje is gewoon vloeibaar gewend nu, en moet heel langzaam gaan wennen aan ander voedsel, wat dikker is of waar ze op moet sabbelen of kauwen uiteindelijk; en rijstebloem is voor haar dus een vreemde dikkige substantie die ze ervoor nu gewoon weer uitwerkt. Waarom zou je het er door willen drukken bij je kindje als je ziet dat ze het niet prettig vindt? Straks wil ze de fles niet meer,
maar uiteindelijk ga jij erover of je kindje pap krijgt, niet het CB

succes!

zoals hierboven al gezegd is, pap is geen verplichting ofzo. En zeker rijstebloem niet, dat slaat echt nergens op. Rijstebloem is puur voor de  maagvulling en er zitten helemaal geen voedingsstoffen in (raadden ze dat echt aan, rijstebloem?????) . Lekker laten zitten dus en als je  graag pap wil geven, over een poosje nog eens proberen.

Hoi,

Mano (6 mnd en 1 wk)  mag geen rijstebloem ivm verstopping. Vanmorgen was ik bij het CB en die gaf aan dat hij nu wel Bambix mag. Wie weet lust jou kleine dit wel, is toch net weer anders als rijstebloem. Je hebt het zelfs met smaakje maar daar ben ik niet zo van. Die zoete zooi kunnen ze nog lang genoeg eten.

Groet,
Tamara

Ons zoontje Tijs wilde absoluut geen pap. Als we al een half lepeltje nutrix in zijn fles deden, wilde hij hem al niet meer. Toen hij gewone pap mocht, verschillende soorten geprobeerd, maar meneer wilde het echt niet. Het cb vond dat helemaal geen probleem hier. Brood echter vond hij vanaf dag 1 een feest. Dus vanaf dat hij brood mocht, krijgt hij 2x per dag brood.
Geen probleem van maken! Wat ik wel heb gedaan is hem potjes fruit geven waar granen aan toegevoegd waren, zodat hij wel graanprodukten binnen kreeg. Daar ben ik weer mee gestopt vanaf het moment dat hij brood at.

Groetjes,
mv Tijs

hoi hoi.
mijn dochtertje is pas 3,5 maand.
maar in het begin kreeg ze nutrilon en toen ze er niet zat meer van werd heb ik het geprobeerd met nutrix en toen was ze pas 3 weken oud.
in het begin vond ze het niet lekker en ik kreeg niet met haar te doen.
maar daarna heb ik het geprobeerd met een beetj roosvice erin te doen.
en om eerlijk te zijn het werkte perfect.
ze is nu echt een hele blije kind.
op de cb zeggen ze ook dat het niet goed is maar ik kijk liever na mijn dochtertje wat
haar goed doet en niet wat hun ervan vinden.
dat kan je eens proberen en kwaad doet het niet.
gewoon een heel kleine beetje van de rossvice erin en dan de rest melk met pap of nutrix.
bij mij heeft het gewerkt.

veel succes ermee en met je kleine.
groetjes van linda en tyra

huismoedertje, zeg jij nu echt dat je je kindje met 3 weken al nutrix door de fles gaf, meen je dat nou?
Omdat dat het enige was dat ze wilde?
Een kindje van drie weken weet niet dat ze nutrix wil, een babietje van drie weken oud wil liefde, warmte, aandacht, melk, slapen, gewiegd worden, maar Nutrix,? nee dat stond niet in t rijtje hoor.
Heb je ooit iets gelezen, over darmrijping en werking van de darmen? Over het nog niet klaar zijn voor ook maar iets anders dan melkvoeding, totdat ze zes maanden zijn?
Hoewel je met veel liefde over je kindje schrijft, en dat geloof ik ook meteen....maar het geven van nutrix met drie weken  klopt gewoon niet.
ik krijg er rillingen van, meer heb ik er niet over te zeggen.

Terug
Bovenaan