pap

A

Anoniem

Guest
Dit berichtje had ik al eens geplaatst maar door het forumgriepje (bibberende pagina's enz) kreeg ik hem niet geplaatst, dus nu nog maar eens.
Wat bedoelen jullie met pap? Onze dochter krijgt alleen opvolgmelk 4 keer 180 cc. Onze dochter is 6 maanden en fors: 8350 gram en 67,5 cm lang, dus misschien dat ze het qua gewicht niet mag hebben? Maar ik lees er vaak over en vraag me dan af of ze dat ook niet moet/mag hebben en wat jullie er dan precies mee bedoelen.

Hoi,

Ik denk dat de meeste de pap bedoelen die als voorloper van de boterham word gegeten. Het gaat dan om Bambix pap. Onze Stijn kreeg die vanaf 6,5 maand in plaats van de fles van 11.00 uur. Ik maakte die pap met 180 ml water, 6 schepjes Nutrilon 2 en 5 volle eetlepels Bambix in een bordje. Stijn at het dan heerlijk van een lepeltje. Als hij heel moe was, deed ik het ook wel in de fles met een Avent 3-standen speen op standje 2; tegen het einde op standje 3.
Nu eet Stijn (7,5 maand) een boterham met appelstroop en drinkt hij 160 ml melk erbij.

Maar volgens mij moet je geen pap geven... Onze Iris heeft nooit pap gegeten, maar is meteen naar de boterham gegaan. Stijn vond een boterham in het begin helemaal niet lekker en daarom kreeg hij pap!

Ik hoop dat je er wat mee kan!

groetjes,
kiki

Ons zoontje is nu 9 maanden en krijgt 1 keer per dag een bord pap, en vind het heerlijk :) (naast de drie flessen). Ik gebruik nu rijstebloempap, vier lepels en twee lepels groeipap, ik maak het aan met opvolgmelk (180cc met 6 afgestreken maatlepels erdoor).
Hij doet het er prima op, en zolang hij het nog heerlijk opeet, waarom niet?!

Groetjes vonneg

rijstebloem, bambix etc is allemaal pap.

Die van  ons heeft leiver een boterham.

Suze krijgt na  haar laatste fles nog een beetje pap met een lepeltje. Ik haal wat melk uit de fles en voeg daar een paar lepeltjes rijstebloem aan toe. Dat vindt ze heel erg lekker. Maar ze hebben het niet nodig of zo. Suze is lang en slank, aan de dunne kant zeg maar, dus ze kan het wel hebben.

Ach ik heb alle pap wel geprobeerd maar ze krijgt overal rode stippen op haar gezicht van..dus heb ik t links laten liggen en ben meteen met boterhammen begonnen. Nu probeer ik t weer met wat nieuws, appeltjes opvolgmelk pap, hoeft alleen water bij.. en de pyamapapjes gaan er dan wel in als ehm..pap :)

Daan krijgt voor het slapen gaan een fles pap, gewoon nutrilon 2 en dan nutrix rijstebloem vanille erdoor, maar ik ben hem dit gaan geven in de hoop dat hij dan door zou gaan slapen, smorgens krijgt hij gewoon een boterham met een beker melk.

groetjes tam

Terug
Bovenaan