pap

hoi hoi

wie geeft er al een pap voeding?
wij wouden dit ook eens gaan proberen met demi maar ze trekt er een mega vies gezicht bij en wil het dan niet eten, ze doet zelfs haar mond niet open naar een paar keer proberen.
ik ga nu maar haar een papfles geven en dan steeds dikker maken kijken wat ze ervan vind dan
ik wil zo wie zo rustig aan doen met gluten geven omdat mijn moeder een gluten allergie heeft en ik bang ben dat zei het misschien ook heeft of krijgt.

o en broccoli vind ze ook niet lekker,
wat doen jullie als je kindje het niet lekker vind?
niet meer geven? of een paar keer proberen? en gaan ze het dan wel lekker vinden?

op het moment lust ze eigenlijk verschillende fruit, banaan en sinaasappel zijn favoriet, peer, appel, kiwi, framboos
maar wou toch eens met groenten gaan beginnen
maar volgens mij denk zij er anders over haha.

kuss

hjoi hoi

ik geef flessepap, maar 1 eetlepel in fles van 200ml
datis 1,5 voedingslepel

meer niet, want je hebt ook fruit met granen en ze mag straks brood dus ik maak mij er niet zo druk om

mara drinkt het gewoon uit de fles. ik heb geen zin om naast fruit, yoghurt en warme hap en liga dat ook ngo eens met de lepel te doen en zo kan ze lekker in slaap dommelen

fruit vind ze nu niks, bij banaan kreeg ze echt zo'n gek gezicht. maar ik geef het wel gewoon, baby's moeten de smaken nog leren kennen en waarderen dus vaker is wennen en dan kan ze het lekker gaan vinden.

yoghurt vind ze super,de katjes ook dus die staan dan ook ind e rij, heel gezellig en van de warme hap lust ze niet alles, erwten vond ze maar vies en bruine bonen niet lekker, worteltjes vond ze de kleur vooral lekker. nu krijgt ze ook wortel, rundvlees,aardappel zonder stukjes en dat gaat lekker. vooral van kruidvat merk omdat die ietsje steviger is dan olvarit. met stukjes vind ze nog niks

oja en alles wat wij eten is interessant hahahah

groetjes sabine

aleiyah krijgt al nutrix sinds 3,5 maand.
met 6 maanden overgestapt op de bambix pap als laatste fles.
ze vind het heerlijk!
ik zou het nog even door zetten. tis gewoon wennen voor je kleintje.

en dat moet je met alles doen. gewoon elke dag een hapje laten proeven.
kost je in het begin wel even een hoop geld, maar als je niet door zet, lust je kind dalijk helemaal niks!
als ze het na een week proeven nog niet lust, zou ik het even laten gaan, en dan 2/3 weken later weer proberen.

aleiyah is juist meer van de groentje, en minder van het fruit.
de potjes fruit lust ze helemaal niet. dat vindt ze veelste zoet.

ik geef alles vers. ze eet met de pot mee (uitgezonderd de dingen die ze nog niet mag, dan krijgt ze een potje) en fruit pureer ik ook zelf.
stukken goedkoper, en ze vind het lekkerder vers :)

liefs, do

Lasse vind alles heerlijk...is hem inmiddels ook wel aan te zien hahaha

Maar idd blijven aanbieden...soms zijn ze wel meer dan 10x nodig voor ze het goed eten....
Het komt vanzelf allemaal wel...

Idd, gewoon blijven proberen, maar niet door blijven gaan tegen zin in. Misschien als je zelf iets van groente eet een beetje pureren en dan proberen. Zo heb ik het ook gedaan, nu krijgt Iris volle bordjes.
Helaas is madam alleen verwend want potjes lust ze niet... Thuis krijgt ze gewoon vers (jaja, we letten op de centen) en als ik wegga of niks meer heb, probeer ik een potje, maar Olvarit is vast afgekeurd...

Pap eet Iris nu gewoon een bordje elke ochtend. Dat vind ze heerlijk. Ik geef gewoon opvolgmelk met 6 schepjes bambix (zonder smaakje) en dat ging in één keer goed gelukkig.

Terug
Bovenaan