papa fase

onze 2 jarige kleine meid zit in de papa fase. het is heel aandoenelijk om te zien hoeveel kusjes papa krijgt van z'n meisje, maar eh.... mij ziet ze niet staan. er kan geen kusje van af. ik word er soms onzeker van; vind ze mij niet lief, hoe lang gaat dit duren. stel ik me niet erg aan, enz. zijn er meer dames die dit hebben mee gemaakt? en ik moet er wel even bij zeggen; een tijdje geleden zat ze in een erge mama-fase ; toen kon er geen kusje bij papa vanaf, dus tja...misschien heb ik m'n eigen vraag wel beantwoord. maar klopt het dat meisjes meer naar hun vader trekken>
groetjes van Zon
 
Hoi,
Ik heb een dochter van bijna 2,5 jaar en zij heeft die fase ook eventjes gehad.Ik voelde me toen niet zo  fijn daarbij.Ik voelde me wat buitengesloten.(Ik moet wel zeggen dat ik op dat moment op het einde van mijn zwangerschap liep.) Normaal hangt zij heel erg aan mij, Zelfs zo erg dat ik dan bv even weg ga.Ik blijf dan bv even beneden terwijl mijn man haar dan in bad doet, of de pyama aan doet.Ik kan niet zeggen dat mijn meisje een pappa 's kindje is.Misschien mijn andere dochter

groetjes dees
 
Hoi,

Mijn meisje van bijna twee heeft ook van die momenten, nu begrijp ik wel dat als papa heel de dag gewerkt heeft, dat ze blij is hem te zien, maar je voelt je toch best lullig, als ze jou niet meer ziet staan. Ik ben thuismoeder en zorg dus het meest voor haar en als ze je dan opeens afwijst is dat best wel pijnlijk. maarja misschien denkt ze wel ik zie je al de hele dag en pappa doet ook lekker wild en gek met haar. Ik zou je er niet zo rot over voelen hoor, (ik kom nu misschien heel dapper en wijs over, maar voel me soms ook wel onzeker hoor)

groetjes angelique
 
Hallo!
Onze dochter ( 2 jaar).is een echte mama kind.
papa is wel lief, maar mama is het helemaal.
Ook als papa thuis komt van zijn werk dan heeft ze alleen ook voor mama. Bij ons is het dus omgekeerd.
Ik vind dat erg lastig en ben blij dat dat nu een beetje anders begint te worden.
Als papa nu thuis komt dan rent ze naar de deur en wil van alles met hem doen, (spelen)wel houd ze mij in de gaten.
Zo heb ik ook af en toe mijn handen even vrij.

Ik denkt, net als je zelf al schrijft, het zijn fase's en gaat van zelf wel weer over/voorbij.
Groeten van Miena.
 
Terug
Bovenaan