Papa kan soms zo schreeuwen

A

Anoniem

Guest
Hoi,
mijn vriend kan af en toe zo schreeuwen tegen Daniëlle, dat vind ik dus echt niet nodig.
Voorbeeld:
Daniëlle klimt op de salontafel, mijn vriend schreeuwt dan echt: Daniëlle NEE potverdomme (soms nog erger), hij pakt er dan beet en haalt dr van tafel. 9 van de 10x gaat ze dan heel hard huilen (terwijl ze echt bijna nooit huilt).
Mijn vriend zegt dat ze het moet leren dat dingen niet mogen, dat ben ik met hem eens maar ik vind dat je dat ook rustig kan zeggen, dat doe ik overdag ook en soms wel 10x want je moet engelengeduld hebben.
Bovendien vind ik Daniëlle nog veel te jong om de dingen echt goed te begrijpen, ze begrijpt het woord Nee wel maar 10 minuten later is ze het alweer vergeten.
Wat vinden jullie? Even voor de duidelijkheid, hij doet verder niet gemeen ofzo hoor alleen af en toe verheft hij zn stem zo.

Groetjes van Sonja

Hmm, moeilijk geval!
Als ik het goed lees zeg je dat je man niet gemeen doet ofzo, maar gewoon duidelijk over wil komen op haar. Dan vind ik het minder erg. Ik hou ook niet van dat stemverheffen (dat gaat dan echt door mijn moederziel). Misschien kun je aan je man vragen of hij haar recht in de ogen wil kijken en dan iets minder hard nee wil zeggen. Is prettiger voor jou en bij  je kindje heeft het waarschijnlijk hetzelfde effect als hard roepen. Ik moet wel zeggen dat ik "op de salontafel klimmen" ook wel iets vind waar je echt NEE op moet zeggen. Dat moet ze natuurlijk niet normaal gaan vinden. Lastig he, zulke situaties? Ik weet ook niet echt een goede oplossing.

Groetjes Babybelle

Hoi Babybelle,
uiteraard vind ik het ook niet goed dat ze op de salontafel klimt! Als ze dat doet als ik alleen thuis ben, ga ik naar haar toe en zeg; nee, dat mag niet, haal ik haar van tafel af en zet haar op de bank/stoel en dan zeg ik: hier mag je zitten.
Maar ik vind het gewoon niet leuk als mijn vriend zijn stem verheft, vooral omdat mijn vader dat ook altijd deed. Ik denk dat als je normaal zegt dat iets niet mag dat ook over komt.
Groetjes van Sonja

Hoi,

Ik herken je verhaal wel een beetje, mijn vriend doet dat ook wel eens, als Jesse iest doet wat niet mag.
Ik waarschuw 1 x en dan gaat hij de gang op. Wat prima werkt.

misschien heb je wat aandeze tip.
Want mijn vriend doet dit ook, maar soms!

groetjs Linda

Hoi Sonja,

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat jij het goed vind dat je kindje op de salontafel klimt. Het was alleen geschreven om een voorstelling bij de situatie te kunnen maken. Misschien schreef ik het verkeerd op, als ik het nu zo nalees.

Groetjes Babybelle

Hmm... Vind dit ook wel moeilijk hoor.
Is het geen schrikreactie van je vriend dat hij zo praat tegen haar.
Ik hem nl mezelf er al meerdere malen op betrapt, dat ik ook mn stem verhef tegen Dylano als hij iets doet, waar hij zichzelf flink zeer mee kan doen  Goed vind ik het niet hoor, helemaal niet, maar dat zou wel een reden kunnen zijn.
Ik vind ook niet dat je stem verheffen moet, maar in bepaalde situaties denk ik wel dat het soms nodig is...
Hier wordt de gang ook als strafplekje gebruikt. Het helpt niet zo meer als eerst, maar als hij een paar x achter elkaar op de gang wordt gezet, vind hij het dus niet meer leuk, en wordt liever... Dus een beetje effect heeft het gelukkig wel.

Liefs Debby.

Hoi Sonja,

Hier is het andersom.... ik verhef mijn stem wel eens, terwijl Feline dan eerder een beetje overstuurd reageert.
Ik kom uit een familie met schreewerige harde stemmen, dus het zit er een klein beetje in. Maar ik let er wel meer op, want ik vind het niet leuk van mezelf dat Feline dan zo op mij reageert.
Mijn man is juist veel rustiger en hij zegt het gewoon als ik iets te hard praat en ik accepteer het en doe er wat mee.
Dus ik zou zeggen blijf het tegen je man zeggen.

groetjes Maris

Hoi Sonja,

Hier ook een man die zijn stem vaak verheft als Tara iets doet wat niet mag. Mijn man zegt het in zijn taal en zegt er vaak ook achteraan 'anders ga ik je slaan hé'. Maar dat heeft hij nog nooit echt gedaan hoor, hij zegt het alleen maar om haar ..... af te schrikken? Het is ook niet gemeen bedoelt, maar ik denk dat mannen in het algemeen minder geduld met kinderen hebben dan vrouwen. Je hebt natuurlijk uitzonderingen (zoals Maris, hihi, grapje hoor :p) maar mijn man is er dus ook 1 die met stemverheffing aan ons kind wil duidelijk maken dat iets niet mag. En dan gaat het niet alleen om het niet mogen klimmen op de salontafel, maar ook om het niet mogen uitzetten van de pc, het niet mogen opentrekken van de keukenkasten om er de borden uit te halen, de batterijen van de afstandsbedieningen er niet mogen uithalen etc. Mhhhh ..... wat mogen de kindjes eigenlijk weinig, behalve rustig spelen en rustig stil zitten, hahaha

Groetjes,
Shivana

Terug
Bovenaan