Onze dochter van 2.5 heeft ineens het besef dat papa weg gaat om te werken. Hij is chauffeur dus snachts eruit en savonds pas thuis als ze al in bed ligt. Daardoor ziet ze papa meestal alleen in het weekend. En als hij toch een keertje optijd is door de weeks is het natuurlijk feest voor haar. Nu is het probleem eigenlijk het naar bed gaan op zondagavond. Ze weet dan dat papa de volgende dag gaat werken, maar ze weet niet hoelang ze hem niet ziet. Ik breng haar altijd naar bed, maar ze blijft dan huilen en zeggen dat ze papa mist. Totdat papa even komt, dan gaat het iets beter. Als papa niet thuis is wanneer ze naar bed gaat, gaat ze eigenlijk zonder gedoe slapen.
Hebben jullie tips of is dit een fase? We hebben doordeweeks al eens videobellen geprobeerd, maar zodra we dan ophangen raakt ze helemaal overstuur en dat kan gerust een paar uur duren. Dan helpt ook helemaal niks om haar weer rustig te krijgen.
Door papa naar bed brengen of dat papa mee gaat naar bed brengen is geen optie. Ze weet dat ze bij hem wat meer mag, dus dan is het alleen maar lol en niet luisteren. Daarom breng ik haar altijd alleen naar bed.
Hebben jullie tips of is dit een fase? We hebben doordeweeks al eens videobellen geprobeerd, maar zodra we dan ophangen raakt ze helemaal overstuur en dat kan gerust een paar uur duren. Dan helpt ook helemaal niks om haar weer rustig te krijgen.
Door papa naar bed brengen of dat papa mee gaat naar bed brengen is geen optie. Ze weet dat ze bij hem wat meer mag, dus dan is het alleen maar lol en niet luisteren. Daarom breng ik haar altijd alleen naar bed.