Papadag... ben benieuwd naar het verhaal!

A

Anoniem

Guest
(grrrr, mijn poes wil aandacht. gaat zowat bovenop de laptop zitten, recht voor de muis... Handig!)

Ik ging vandaag een ochtend met mijn schoonzus en nichtje naar de sauna... Vonmorgen had ik er al veel minder zin in dan de afgelopen week, want ik vind het echt heel moeilijk om Loek achter te laten. Dave zou nl ook al met hem op pad gaan. Ik ben best wel iemand van regelmaat en ik let heel erg op Loek zijn grenzen (misschien iets te...). Dave en zijn familie, waar hij naartoe zou gaan doet dat minder. Met andere woorden, volgens mij is er geen betere die met loek kan omgaan dan ik

Ik vroeg Dave nog om Loek zijn ritme goed in de gaten te houden omdat hij de afgelopen week ook na hij ziek was, een heel fijn ritme had met lange slapen (hoera). Kom ik dus net thuis, heb me met moeite in de sauna kunnen houden en Dave en Loek met rust kunnen laten, Liggen ze samen op bed te slapen...

Dit is normaal NOOIT een slaaptijd van Loek. Dave zou bij zijn ouders weer weg gaan als Loek moe was, zodat hij in de auto in slaap zou vallen. De enige keer dat Loek dat niet deed en ik dus na een uitje samen in bed belandde, was toen hij de hele terugreis alles bij elkaar heeft gekrijst... Hmmmm ik ben erg benieuwd. Dit zou zijn tweede slaap zijn en het is al half 3. Die gaat echt nooit meer een derde x slapen en langer dan 2-3 uur wakker haalt hij bijna nooit. Hij moet ook nog een fles (15.00 uur) en nog groente en voor hetslapen gaan krijgt hij nog BV.
Ik heb zo'n vermoeden dat het niet zo goed gelukt is met dat ritme houden....

Hee Rosanne,

Ik hoop dat je toch wat hebt kunnen ontspannen in de sauna.
Ik ben ook wel van de regelmaat, heb ook graag dat iedereen zich daar aan houdt . Ik zorg ook het liefst zelf voor haar .
Moet wel een lief gezicht zijn geweest, je beide mannen slapend in een bed. Ik merk wel aan me zelf dat hoe druk ik me ook maak dat het achteraf altijd weer goed komt. Als Evi morgens uit haar ritme is, ze eind van de dag toch wel weer haar ritme te pakken heeft.
Ik ben benieuwd hoe Loek het vandaag verder doet, ik hoop dat hij straks zijn ritme weer een beetje te pakken heeft en nog lekker even slaapt.

groetjes Sonja

Hmm, irritant dat het ritme nou vandag waarschijnlijk helemaal overhoopt gehaald is. Hopelijk valt het allemaal mee en gaat het vanavond allemaal toch goedkomen. Ben benieuwd hoe de dag verder verloopt.

Hopelijk heb je wel een lekkere dag gehad in de sauna? Of kon je  moeilijk ontspannen zonder je mannetje dichtbij je?  

Hallo

Inmiddels weet ik het verhaal!
Ik had tegen Dave gezegd dat hij het ritme moest proberen aan te houden omdat het zo fijn was dat Loek de afgelopen week zo goed en lang geslapen had. Wat heeft hij dus gedaan: omdat Loek vanmorgen pas laat wakker was, sliep hij ook later, ongeveer op voedingstijd, net als anders wakker, dus toen had hij het vaste ritme weer op kunnen pakken. Op weer de vaste tijd werd Loek moe en is in de auto in slaap gevallen. Wel pas een stuk later dan anders, want bij mijn schoonouders weggaan, is altijd een crime. Ze hebben ALTIJD als je op het punt staat om te vertrekken ineens een heleboel te vertellen. Zelfs als je er al een hele dag bent... Loek is dus pas tegen half 2 in slaap gevallen (normaal 12.30-13.00 uur) Thuis was hij weer wakker geworden en toen heeft Dave alle moeite gedaan om hem weer in slaap te krijgen. Dat is pas weer na 20 minuten gelukt, inmiddels 14.00 uur. Dan is hij normaal weer wakker. Om 14.45 werd hij wakker. Nu is hij dus wakker, maar ik ben bang dat hij dus echt niet meer gaat slapen en veel te vroeg weer moe is om voor de nacht naar bed te gaan...
Balen!!!
Dave vind dat ik niet zo moet zeuren, dat ritme is wel vaker een dag anders.... Tja, we verschillen van mening hierover. Ik hoop dat Loek het morgen weer op kan pakken als vanouds. Is gewoon balen dat ik doordeweek alle moeite doe om Loek in zijn ritme te houden en als ik er een dagje niet ben, gaat het heel anders. dave dacht dat hij het goed deed omdat Loek maar zo kort geslapen had, maar kijkt dan niet naar het verdere verloop van de dag. Ik vind dat hij hem beter op had kunnen houden na die korte slaap. Dan was hij weer op de oude tijd voor de 3e slaap naar bed gegaan en was het ritme niet naar de kl*te.

Tja, misschien ben ik iets te spastisch... maar balen doe ik wel. Ik trek het allemaal net, ben een stresskip van mezelf en die lange slaapjes van de afgelopen week hebben me echt heel goed gedaan. Moet er niet aan denken om weer terug te vallen in 3x 45 min...

Ha meid,
kalm kalm.... het is veel   te warm om je zo druk te maken. Het is nu toch al gebeurd en je man heeft met de beste bedoelingen gehandeld. Stressen heeft geen zin (makkelijk praten heb ik he). Kijk gewoon naar hoe het verder loopt vandaag en begin morgen gewoon weer met een nieuwe start. Komt wel goed.
Loek zal het in elk geval merken als jij stresst en daar dan op gaan reageren waarschijnlijk. En dat lijkt me helemaal niet fijn.
Let go, let go.....
Groetjes

Laat ik voorop stellen dat een vast ritme heel goed is voor kinderen. Dus dat je daar alert op bent, kan ik me heel goed voorstellen.
Maar daarnaast denk ik dat je ook een bepaalde flexibiliteit moet hebben. Een kind is niet zomaar helemaal uit zijn ritme. Een dagje wat minder in het ritme zitten, is in mijn ogen helemaal niet erg. De dagen daarna ga je gewoon weer in het oude ritme verder.

Althans, zo doe ik het. Er zijn weleens momenten waarop je het ritme gewoon niet altijd vast kan houden (ik heb 2 kinderen en ik kan niet altijd de oudste meelaten draaien in het ritme van de jongste, dat moet ook weleens andersom). Als je er zelf dan relaxt over bent, dan komt het echt wel weer goed.

Bekijk het ook eens vanuit het standpunt van je vriend: hij heeft ontzettend zijn best gedaan om jouw ritme vast te houden. Als je met een baby op stap gaat, dan weet je dat het ritme van thuis vaak niet helemaal vast gehouden kan worden. Maar hij heeft heel erg zijn best gedaan om dat wel te doen. En vervolgens krijgt hij van jou nog op zijn kop dat hij het niet goed gedaan heeft ........ Mijn man zou dat van mij echt niet pikken hoor. Als hij nou de regels aan zijn laars had gelapt ......... ja, dan zou ik ook boos zijn ..... maar dat is dus niet zo.

Als ik weg ben, dan geniet ik van het moment dat ik even geen moeder hoef te zijn! En hoe het thuis gaat ........ dat zie ik dan wel weer. Ik weet dat mijn man de kinderen goed verzorgt, dat hij het allerbeste voor ze wil en dat hij zoveel mogelijk het ritme van Ruben vast probeert te houden. Maar hij doet een aantal dingen wel op ZIJN manier. En dat is ook een goede manier.

Kijk gewoon hoe de dag verder verloopt en misschien gaat hij straks nog een keertje kort slapen. En anders doe je hem straks lekker in bad, daarna nog bv en dan lekker naar bed. Slaapt hij vast heerlijk op!

Groeten, mam van Laura en Ruben

(deze reactie is niet om je aan te vallen, maar om je te laten weten wat ik er van vind en hoe ik het zie, want ik  weet dat het heerlijk is als je baby lange slaapjes maakt).

Terug
Bovenaan