Papa's

Ha meiden,

We weten natuurlijk allemaal dat Geert een superpapa is. En ook mijn eigen manlief draait zijn hand niet om voor een voeding meer of minder, een luier hier en daar en vette knuffels!
Ik ben heel trots op hem en vind dat hij het supergoed doet.
Hij vroeg zich af hoe het met de andere nieuwbakken papa's is.
Dus namens Patrice: hoe doen jullie mannen het als papa?

Veel liefs en dikke kussen!
Marieke
 
mijn mannetje doet het geweldig met de kleine dame! Loopt het liefste de hele dag met z'n camera foto's te maken van haar en draait ook zijn hand niet om voor een luier of fles meer of minder. :)
 
Wat fijn zeg ik ben van het jan forum eva is 4 weken mijn man heeft nog geen een fles gegeven en ook geen luier verschoond ,hij vind alles eng en te klein ,Tis onze 3de maar het word niet minder als ze een maand of 4 is begint het bij hem pas te komen ,heb me er maar bij neergelegd hij is nu druk met de andere kindjes bezich zodat ik alles bij haar kan doen ,maar soms wel jammer
 
Paul is heel lief en blij met zijn dochters, maar heeft niet heel veel met het hele kleine nu...;) In principe doe ik de meeste zorg..geef ook borstvoeding dus dat kan hij moeilijk overnemen..:p Als ik hem iets vraag doet hij het wel hoor...:D
Hij vind het wel steeds leuker worden, nu krijg je reactie en gaat ze al echt spelen.
Als ik werken moet is hij alleen thuis met de dames en dat bevalt hem goed, hij is wel onzeker..als elise dan huilt weet hij niet zo goed hoe of wat..heb hem al gezegd dat hij zijn gevoel moet volgen!! Maar hij zei gister nog nadat ik zaterdag de hele avond en zondag overdag had gewerkt dat hij hele leuke dagen had gehad met de dames!! Dus ik vind het helemaal prima dat hij niet elke keer klaarstaat voor een luier..enz..hij knuffelt regelmatig met de kids en is stapelgek op ze!!:D

 
Jeroen is een superpapa en een superechtgenoot. Natuurlijk blijft het wel een man, doet hij veel dingen anders dan ik zou doen, is hij niet altijd even handig, niet altijd even consequent en ook niet altijd even tactisch naar nieuwbakken moeder ;-) (welke weldenkende echtgenoot legt nou de chocolade weg 'om je te beschermen'!?!!!, hahaha!), maar hij geeft de volle 100%.

Ik zie hier ook dat hij het leuker gaat vinden nu Lise iets groter is en wat minder kwetsbaar. Maar vanaf het begin verschoonde hij de luiers en gaf hij flesjes met afgekolfde moedermelk (hij voeden en ik kolven). Hij is af en toe nog wel heel onzeker en vraagt bij alles aan me wat ik ervan vind. Maar laten we eerlijk zijn: het is voor mij ook de eerste keer en vaak heb ik geen idee. Samen klungelen we dus maar wat aan en genieten daar meestal met volle teugen van :)
 
Het is voor Marc wel heel erg wennen geweest en het begint nu pas een beetje te komen. Hoewel we samen de beslissing hadden genomen zwanger te worden (zowel de 1e als 2e keer) stond hij toch wat minder stil bij hoe het alles zou veranderen. Nu is alles ook wel een klein beetje anders gelopen dan verwacht, maar goed dat terzijde.
Marc houdt ontzettend veel van Gabriël, maar heeft vaak geen flauw idee wat er aan de hand is, dan moet ik hem echt wijzen op dingen die hij kan checken. Een schone luier, eten, knuffel, boertje, of misschien gewoon even uithuilen of tijd voor bed. Hij vind het allemaal heel lastig en ik merk ook wel dat hoe meer Gabriël kan hoe leuker het voor hem wordt.
Uiteraard weet ik ook niet alles, maar ik volg overal mijn gevoel en probeer zo veel mogelijk op een rustige manier naar Gabriël te luisteren, waar Marc onhandig zou zeggen dat Gabriël een zeurkous is (simpelweg omdat hij geen idee heeft wat hij moet doen).

Wel doet hij nu steeds meer. Hij heeft besloten, nu hij zijn propedeuse heeft gehaald, dit halfjaar met school te stoppen en zich meer in te zetten voor ons als gezinnetje. Hij doet pogingen werk te vinden en waar mogelijk te helpen in huis of met de kleine man (als hij ziet wat er te doen is dan, want vaak moet ik hem erop wijzen dat er nog veel gedaan moet worden haha!).

Ach het is gewoon een man en hij is nog wat jong en onhandig, maar we houden allemaal van elkaar en het gaat allemaal lukken, hoe dan ook ;-)
 
Ik moet zeggen dat Dennis er nu veel makkelijker mee om gaat dan bij de eerste. Hij draait zijn hand niet om voor een luier of een fles. Maar zal haar niet in badje stoppen. Hij vindt het allemaal maar klein en lastig met aankleden. Bij Thijmen merkte ik dat hoe groter hij werd hoe meer Dennis met hem deed.

Het enige waar hij veel moeite mee heeft is het gebrek aan nachtrust.
 
Hier ook een superpapa!
Kan soms wat onhandig zijn (badje / inbakeren doet hij liever niet) maar voor de rest echt super.

Ons zoontje maakt het ons niet altijd even makkelijk (reflux/krampjes/slecht slapen ;-) maar hij blijft vaker rustig dan deze mama (ik maak me snel zorgen / me te druk of het wel goed gaat/of ik het wel goed doe etc)
Is dan ook echt een steun en toeverlaat voor mij.

 
Terug
Bovenaan