Papfles 22 uur: tot welke leeftijd?

Hoi,
Mijn zoontje, nu bijna 9 maanden, krijgt nog iedere avond rond 22 uur een papfles. We moeten hem daarvoor wakker maken. Inmiddels drinkt hij deze niet meer altijd leeg en hoeft hij soms helemaal niet.
Maar soms drinkt hij het ook helemaal op (200 CC).
Verder krijgt hij alleen 's morgens 150 cc in zijn pap en 's middags 90 cc bij de boterham.
Ik weet niet of hij wel genoeg melk krijgt als ik stop met de papfles. Iemand advies?
Mikky
 
Mij zoontje is nu net 10 maanden en ik bleef, tot voor kort,  ook de 22u fles (zonder pap) geven, omdat ik bang was dat hij te weinig melk binnen kreeg (hij wil nl. overdag geen melk drinken).
Het cosultatieburesu vertelde mij dat ze op deze leeftijd tussen de 300-400cc aan melkprodukten moeten binnenkijgen (dit is dus ook smeerkaas, yoghurt, etc.) en dat het beter was om met de avondfles te stoppen, aangezien dit een gewoonte gaat worden voor de kindjes.

Mijn zoontje krijgt nu 's morgens 150 cc melk/pap van een bordje
's middags na zijn boterham 100cc yoghurt
en 's avonds na het eten 150cc yoghurt of flesje van 150cc melk.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
groet Megin
 
Hoi, Thijs kreeg tot vorige week ook nog steeds zijn late fles om half 11. De laatste paar avonden moesten we hem wakker maken. Nu 3 avonden hebben we hem laten slapen en het lukt, hij slaapt door tot de volgende morgen half 8!
zijn schema:
8.00 210 cc opvolgmelk
10.00 fruithap
12.00 boterham met boter en diksap om het weg te spoelen
13.00 210 cc opvolgmelk
tussendoor soepstengel en diksap.
17.30 groentehap
19.00 210 cc + 3 scheppen rijstebloem
en eerst kreeg hij hier boven op dus ook nog de avondfles. Wij hebben een druk mannetje die overdag in totaal 2 uur slaapt ('s morgens een uurtje en   's middags ook een uurtje).
Succes! Helen en Thijs (15-10-2005)
 
hey

Ik heb een dochtertje van 11 maanden. Toen ik merkte dat ik haar voor de papfles moest wakker maken, Heb ik de papfles naar de ochtend geschoven, hebben ze meteen een goede basis voor de rest van de dag. Vlak daarna heb ik de laatste fles ook weggelaten. nu krijgt ze ( al bijna 2 of 3 maanden)

8 uur  200 nutrilon + pap
10 uur fruithap

middag dutje

1uur boterham met 100 nutrilon
tussendoor liga,koekje of soepstengel

17.30 warm eten met toetje (danoontje, yoghurt)

en dan gaat ze om 19.00 uur naar bed en slaapt ze door tot de volgende morgen

groetjes jessica
 
Als ze drie á vier maanden zijn kun je hem gaan verschuiven.
Mijn zoontje was drie maanden, ik heb het probleemloos kunnen verschuiven. Het CB gaf me advies om het te verschuiven. Als je ze toch wakker moet maken hebben ze er niet echt meer behoefte aan (tenzij ze dus later wel wakker worden.)
 
Terug
Bovenaan