Papfles bij 7 maanden en welke speen??

Ik weet dat de pap (bambix groeiontbijt) met 7 maanden niet uit een flesje maar uit een bordje gegeven wordt, maar ik werk een paar dagen in de week en op dit moment vlot het nog niet zo dus wil ik op mijn werkdagen de pap in een flesje doen. Welke speen gebruiken jullie dan? Ik heb aventflesjes dus gaat het dan goed met een 123 standen speen op stand 3? Of is het daar nog te dik voor?
 
Hoi,

We geven Wolf (nu bijna 11 maanden) ook nog steeds pap uit een flesje. Hoort een beetje bij het ochtendritueel (lekker bij ons in bed wakker worden) en hij eet verder alles prima van een lepel.
We gebruiken nu een aventfles met 1-2-3 speen op stand 3.
Het ligt er ook een beetje aan wat voor melk je geeft, Wolf had eerst omneo en die is nogal dik, het maximum aantal scheppen pap erbij was 3 anders kreeg hij het niet door de speen.
Maar nu heeft hij gewoon nutrilon2 en kunnen er makkelijk 5 of 6 schepjes bij de opvolgmelk.

Hopelijk heb je er iets aan! Groetjes,
Lein
 
Hallo,

Mijn zoontje is bijna 10 maanden en eet zijn pap nu van een bord.
Voorheen gaf ik hem pap in zijn avondfles. Dat ging prima met de 123-speen van avent.
Het ligt eraan hoe dik je de pap maakt op welke stand deze moet.
Bij ons ging het prima met stand 2-3. Ik weet niet meer hoeveel schepjes ik erin deed, maar ik gebruikte gewoon een schepje van de melk. Het is gewoon even testen hoeveel schepjes je erin moet doen. Ik zou dat gewoon eens uitproberen op een moment dat de kleine slaapt, dan heb je even de tijd om te testen hoeveel erin moet.

Ook mijn zoontje heeft een tijd aan de omneo gezeten. Ik ben bij de overgang van opvolgmelk 1 naar opvolgmelk 2 (dus met 6 maanden) overgegaan naar gewoon nutrilon.
Het ging prima. Alleen moet je er even rekening mee houden dat bij wisseling van de voeding de ontlasting kan veranderen, omdat de darmen daaraan moeten wennen.
Dit gebeurde bij mijn zoontje. Hij kreeg harde ontlasting. Bij een bezoek aan de huisarts werd verteld dat dit door de wisseling van de voeding kwam en dat er even tijd overheen moest gaan. Ik heb toen roosvicee gegeven voor de ontlasting. Dus die met pruimen en na een paar weken ging het prima.

Maar misschien heeft jouw kindje nergens last van.
Succes in ieder geval....
 
Terug
Bovenaan