Papfles binnen 5 minuten op

<p>Hallo,</p><p>Ons zoontje van nu 5 maanden krijgt sinds een week of 3 iedere ochtend en voor het slapen een papfles. In het begin duurde het ongeveer 15 minuten voor hij die op had, een mooi tempo dus. Maar sinds een dag of 3 merk ik dat hij deze fles in ongeveer 5 of 7 minuten leegdrinkt. We hebben een dr.Brown fles met Difraxspeen maat L erop zitten en dan zonder ventiel, al vanaf het begin. We hebben al een kleinere speen geprobeerd, fase 2 van dr.Brown, maar daar krijgt hij niks door. Wat kan ik nu het beste doen? Hij is wel verzadigd na die 5 minuten, vraagt niet om meer en komt ook pas 4 uur (of de volgende ochtend) later voor de volgende fles. Misschien een ander soort speen proberen? Of hebben jullie misschien nog andere tips? Of gewoon zo laten?</p>
 
Heb je in overleg met het cb gekozen voor 2x een papfles per dag of op eigen initiatief? Ze zeggen namelijk dat 1x een papfles per dag meer dan voldoende en 2x zelfs niet zo goed kan zijn voor je kindje. Maar als je kindje er verder goed op reageert dan is het prima. En ik zou idd zoals hierboven wordt gezegd een papspeen of een 1 2 3 speen aanschaffen. Kun je zelf de snelheid bepalen. 
 
Geen ervaring met pap nog maar ivm jbpm wel met bijna alle browns en difrax spenen ?
Bij dikke melk (denk wel vergelijkbaar met pap dus) merkten wij dat de L speen echt te hard gaat maar de Y speen gaat zelfs nog iets harder. Misschien de pap iets dikker maken? Verder is de M speen van difrax iets groter dan de 3 speen van Browns lijkt het. Dus misschien is de 4 speen van browns dan ook iets kleiner dan de L speen van difrax, dat zou je eens kunnen proberen. Of idd de 123 speen van difrax maar die was hier geen succes. 
 
Hooi, 
Mijn dochter van 14 maanden krijgt ook nog altijd een lekkere papfles. Ze is er gek op. Wij hadden hetzelfde gedoe. Of er kwam niets uit of het ging te snel. Ik ben er wel achter gekomen dat het ook aan de soort pap ligt. Misschien heb je een ander merk de laatste weken? Bij de ah pap drinkt ze het met 5 minuten leeg maar verstopt de fles niet. Bij de olvarit pap moeten we zelfs een schep minder doen en nog verstopt de fles. 
Wij doen dokter brown met speen 4. Je zou eventueel kunnen kijken of je speen 3 met een naald iets wijder kan krijgen. Niet knippen hoor want dat scheurt vet snel en dan is het met 3 tellen op.. maar met een hete naald kun je vaak ietsje groter maken, dat het precies goed is. 
Succes! 
 
Terug
Bovenaan