Papfles difrax speen M te klein, L te groot

Hi allemaal!

Ik hoop dat iemand een goede tip heeft :).

Mijn zoontje van 6 maanden krijgt als laatste fles een papfles. Alleen met de M speen van difrax krijgt hij het er bijna niet uit dus wordt een heel gedoe van proberen te drinken, jammeren en de fles loslaten etc. De L speen is alleen weer veel te groot, daar is de fles met letterlijk een paar minuten mee leeg.

Ik gebruik nu wel de L met pauzes want uit M heeft hij na een kwartier misschien 20cc gedronken.

Heeft iemand dit ook gehad en een tip om hem weer fijn te laten drinken?

Vast bedankt!
 
Bij ons was de difrax 1-2-3 speen een groot succes. Op de steen staat een I een II en een III. Doordat het gaatje in de speen een soort sneetje is is het gat als de I onder de neus zit het kleinst en met de III onder de neus het grootst. Je moet vaak wel even goed kijken om die cijfers af te lezen. Maar ik vond deze speen altijd ideaal. Ook omdat als het even niet zo goed loopt draai je de speen even door naar een grotere opening

Succes!
 
Je hebt van difrax ook een speciale papfles, misschien die proberen?
Het is heel persoonlijk, ik vond de 123 speen bijvoorbeeld super onhandig... Maar je moet het gewoon uitproberen.
Ik had van baby ono volgens mij een flesje met een x-speen, dat ging hier het beste. of y-speen heb je ook. Die zijn speciaal voor pap
 
Wellicht helpt het om een gaatje in de M speen te prikken? Gewoon even uitproberen hoeveel en hoe groot je de gaatjes moet maken
 
Wij hebben een kleinere maat wat ingesneden zodat het gat iets groter werd maar niet zo groot als een maat groter. Of een gegeven moment ook iets geprobeerd met een lepel te geven. Maar dat was minder succesvol misschien helpt het wel bij jullie ;)
 
Terug
Bovenaan