Papfles klontert wat doe ik fout

<p>Hi, wat ik ook doe als ik papfles wil maken klontert het. Of ik t nou koud warm of kokendheet maak. Ik maak een fles van 180+6 met 2 eetlepels rijstebloem. Als ik 1 eetlepel doe blijft het gewoon dun maar het rare is: ik gebruik difrax s fles met speen 1+ maanden daar komt het dan niet uit en met de 3+ maanden speen gaat het dan weer veelste snel. Welke fles gebruiken jullie hiervoor?  Wat doe ik nou verkeerd met die papfles? </p>

Het klonteren herken ik niet zo sterk. Ik maak eerst een gewone fles en daarna voeg ik pas de rijstebloem toe. Eerst gooide ik alles tegelijk erin, maar ging niet zo goed.(niet zo erg als jij zegt hoor)Ik gebruik normaal dr brown flessen maar wilde voor de pap fles graag difrax gebruiken met de 3 standen speen van difrax. De 3 standen speen op stand 3 werkt perfect. Doet hij er ong 15 min over, maar meneer wil absoluut niet uit de difrax fles drinken. Nu dus de dr brown zonder ventiel met difrax 3 standen speen.De speen heeft een spleetje waardoor de melk niet door druppelt wanneer meneer niet drinkt. Hij leek soms te verdrinken doordat de melk/ pap maar door liep.Hopelijk heb je er iets aan

Je kan het beste de pap even apart in kokend heet water oplossen door middel van flink hard te schudden dan in de drink fles het aantal cc in koud water erin doen en dan pas bij elkaar !Werkt hier super. Bij 180 doe ik 90 heet water en 90 koud water

Wat betreft de speen had ik hetzelfde, de S verstopt en de L gaat veel te snel. Ik heb nu de M en dat gaat goed. Ik maak mijn papfles met bv dus dat wordt sowieso niet zo dik. Maar op de verpakking van de pap die ik gebruik staat 1 eetlepel per 100 ml dus heb je bij 180 ml misschien net iets te veel aan 2 eetlepels? Ik gebruik overigens een maatlepel want in eetlepels zit ook weer verschil qua grootte en diepte. 

Ik maak een papfles zelfs nog met johannedbroodpitmeel erin en dst gaat prima met de L speen van difrax. Ik doe half warm, half koud water, melkpoeder, johannesbroodpit en rijstebloem en dan met een mini garde roer ik alles door. Dit gaat prima, ik doe alleen wel iets minder rijstebloem, ik doe meedtal 1 lepel ipv 2

Ik maak papfles gewoon zoals normale fles. Eerst flesje maken en dan de rijstenbloem erbij. Roer wel even goed door met een vork. Geef het met dr brown fles en speen 4 

Terug
Bovenaan