papfles maken met halfvolle melk?

Hai meiden,

Mijn dochtertje (bijna 10 maanden) zit net in zo'n tussen periode tussen 2 of 3 flessen opvolgmelk. Daarnaast drinkt ze niet veel, ik krijg het er gewoonweg niet in..... Ik wil dus 1 fles opvolgmelk vervangen voor halfvolle melk, in de hoop dat ze dan wat meer vocht binnenkrijgt. Ze laat nu namelijk gerust de helft van een fles staan en ik heb mij laten vertellen dat opvolgmelk (onnodig) extra vol gevoel geeft door de zetmeel.

Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste fles. Dat zou wel betekenen dat we van halfvolle melk een papfles moeten maken. Pap van een lepeltje wil ze ook niet namelijk.

Wie heeft daar ervaring mee?? Maak je de melk warm? Is het eigenlijk uberhaupt mogelijk? Welk merk pap gebruikte je dan??

Alvast bedankt.

Pauline
 
Hoi Pauline,

Volgens mij mogen ze tot een jaar nog geen gewone melk, ivm met teveel ijzer ofzo...... Misschien kun je proberen om een schepje minder voeding er in te doen? Geeft ook een minder vol gevoel. Mijn zoon (ruim 10 maanden) heeft hetzelfde. Wil ook nog maar twee (halve) flessen melk. Overdag dan, want 's nachts om 1 uur en liefst ook nog om 4 uur, wil hij ook nog wel. Overdag kan ik het vochtgehalte aardig bijhouden met wat flesjes thee en Roosvicee. Of je laat bij de eerste fles de pap weg, en geeft gewoon opvolgmelk. Vult ook minder, dus gaat misschien wel de hele fles erin??
Je kunt overigens van gewone melk op dezelfde manier pap maken als van opvolgmelk. Gewoon beetje warmen in de magnetron, en Bambix erdoor.

Succes!
groetjes, Claudia
 
Hai Claudia, bedankt voor je reactie. Op het cb hebben ze mij gezegd dat ze al wel halfvolle melk mag, het mag alleen nog geen opvolgmelk vervangen. Nu mn dochter toch sterk naar de 2 flessen toe gaat, dacht ik zo.... 2 flessen opvolgmelk en 1 fles halfvolle melk is toch geen vervangen, maar eerder toevoegen......????

Pap uit de fles weglaten is helaas geen optie. Ik heb dat al een paar keer geprobeerd en dan drinkt ze misschien 10 of 20 cc meer...... Aan de honger zal het niet liggen, want het laatste eten wat ze voor het ontbijt krijgt is de warme hap van de avond ervoor...... 13 uur ertussen dus.....(behalve 2 of 3 slokjes water na het tanden poetsen)

Ik ga in ieder geval wel even proberen om 1 schepje te 'vergeten' in de fles. Hopelijk werkt dat wel....
 
Kinderen met geen verhoogd allergierisico mogen vanaf 6 maanden een deel van hun zuivel in de vorm van aangezuurde zuivel, zoals yoghurt en kwark krijgen en na 9 maanden mag volle of halfvolle melk ook. Het vervangt WEL opvolgmelk, omdat je kind anders te veel koemelkeiwitten binnenkrijgt.
Na 9 a 10 maanden is opvolgmelk onzin en geldklopperij. Die vitamine D die er in zit kun je ook los geven.

Een kind van 10 maanden heeft aan 365-400cc zuivel al genoeg en dat is dus opvolgmelk, gewone melk, yoghurt, kwark en kaas opgeteld.

Als je er een papfles van maakt: gewoon opwarmen, je kind is lauwe melk gewend.
 
Hoi,

Ik heb nooit voor 1jaar melk gegeven ivm bv, maar ik geef nu alpro soya met bambix, vinden ze hier heerlijk, ze hebben van alpro soya een gewone en een kindervariant!

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan