Papfles rijstebloem klonten

<p>Hoi allemaal,</p><p>Onze zoon is nu 4,5 maand en we zijn sinds kort begonnen met een papfles voor de nacht. We gebruiken de difrax flessen met de L speen, er komen alleen zoveel klonten in dat er vaak niets meer uit de fles komt. We doen er al minder johannesbroodpitmeel in en een beetje minder rijstebloem, maar de klonten blijven. </p><p>Het volgende doe ik: Eerst de gewone fles klaarmaken met jbpm erdoor en dan roeren met een vork, vervolgens de rijstebloem erbij en weer roeren met een vork. Daarna schud ik de fles ook nog een beetje. Wat doe ik verkeerd?</p><p>Tips zijn welkom :)</p>
 
Hoi hoi.
Is er een reden voor dat je rijstebloem pap bent gaan gebruiken? Langer doorslapen misschien? Mijn zoontje sliep er niet beter op door in de nacht maar dat tenzijde. ?
Ik zou de jbpm weg laten om te beginnen. Bij de papfles is dit echt niet nodig is al dik van zichzelf. 
Hoe ik het altijd deed is water in de fles eerst juiste temp maken. Dan de poeder en aantal schepjes rijstebloem in het doosje van de poedertoren en het doosje schudden zodat alles al door elkaar gemengd is en dit dan in 1x toevoegen aan het flesje. 
Roeren met een vork en niet schudden. Het kan wel zo zijn dat de speen die je gebruikt te snel gaat. Ik gebruikte daarom de 1.2.3 speen op stand 1 deze stand is groter dan maatje M maar wel weer kleiner dan de L. Maar dit moet je zelf even uit zien te vogelen.
 
Sowieso jbpm weg laten, want de pap maakt de fles al dik genoeg. Jbpm erbij is niet nodig.
Waarom geef je rijstebloem? Hier 2 dochters, bij de oudste ook rijstebloem gegeven maar ze vond het vies, het was áltijd geklungel met de dikte en flessen die verstopt zaten, ze sliep er geen minuut langer van en kreeg buikpijn ervan.. dus we zijn er maar mee gestopt. 
Mijn ervaring is dat ze er echt niet langer van slapen en dat rijstebloem helemaal niet nodig is. Ze kunnen prima zonder. Ik begin er in ieder geval niet meer aan ;) Ze slapen door wanneer ze er zin in hebben, dat heeft niet perse te maken met voeding. De jongste is ondertussen 11.5 maand en slaapt ook nog lang niet altijd door. Dat is gewoon heel normaal bij kleine kinderen ;)
 
Hij slaapt eigenlijk al vanaf 3 maanden door van 21.00 tot 6.30 ook zonder papfles. We geven rijstebloem omdat ik gelezen heb dat het een goede voorbereiding is op vast voedsel ?‍♀️. Weet niet wat daarvan waar is. Zal het binnenkort ook even bij cb vragen of het wel nodig is 
 
 
Terug
Bovenaan