Papfles: van avond naar ochtend (6mnd)?

<p>Ik ben even op zoek naar ervaringsverhalen. We zijn afgelopen week bij het CB geweest en ze gaven aan dat het (in hun optiek) beter is om een papfles in de ochtend te geven, het liefst met bordje + lepel. Wij geven momenteel een papfles als laatste fles (210+7+rijstebloem) en gaan nu over op granenpap. Ons zoontje sliep al door voordat we begonnen met een papfles dus ga er vanuit dat dit hetzelfde blijft (of laten we het hopen in ieder geval ;-)).</p><p>Is er toevallig iemand die is gewisseld van avond naar ochtend waarbij dat gewoon prima is gegaan of juist niet? Zit zelf nog te twijfelen want heb het idee dat hij echt geniet van zijn laatste fles, maar dat kan ik me natuurlijk ook inbeelden.</p>
 
Ik zou het gewoon lekker proberen. En wellicht eerst (om de overgang iets kleiner te houden) een papfles in de ochtend ipv van een bord. Wij hebben nooit savonds een papfles gegeven omdat ik niet zo’n voorstander van rijstebloem ben. Toen ons zoontje 6 maanden werd gewoon gestart met een granen papje in de ochtend. Hier halen ze veel energie uit. Wel geven wij nu nog steeds (14 maanden) een klein flesje warme melk voor het slapen want ze lijken daar inderdaad zo van te genieten. 
 
Hoi,
Onze dochter kreeg sochtends en savonds een papfles omdat zij haar flessen heel slecht dronk en dit heerlijk vindt.
Je kunt het idd proberen, als hij zijn fles gewoon leeg drinkt dan zou hij daar ook voldoende aan moeten hebben.

Rijstebloem nooit gebruikt omdat ik daar ook geen voorstander van ben. Flessen van 210 trouwens ook niet, dit is echt heel veel voor zon maagje. Vooral als er dan ook nog eens rijstebloem of pap bij komt. Maar als hij daar geen last van heeft en het al tijden krijgt dan zo laten natuurlijk.
 
Hoi!
Wij zijn niet gewisseld, maar bij ons krijgt hij al een tijdje meestal pap 's ochtends. Ons zoontje is nu 7 maanden. We geven het nog niet met een lepel (hij vindt de fles nog fijn), maar ik doe 180+6 melk, paar scheppen granen en een halve banaan, dat doe ik in de blender en dan geef ik het hem. Dit om hem te laten wennen aan "ontbijt" en dan over een tijdje zal de pap steeds dikker worden en uiteindelijk ga ik het dan ook met een lepel geven (ik vind het nu ook nog wel lekker makkelijk want met een bord en lepel gaat veel tijd kosten en die is schaars 's ochtends haha).
Verder krijgt hij soms nog een papfles 's avonds als hij naar het kdv geweest is. Thuis eet hij om 1700-1715 ongeveer warm, maar op het kdv eten ze tussen de middag. Dan wil ik hem dus niet zonder iets meer dan een gewone melkfles in zijn maag naar bed laten gaan. Maar op die dagen krijgt hij óók pap 's ochtends! Volgens mij hoef je het dus niet perse te veranderen, maar kun je het ook allebei blijven geven.
Ik weet niet hoeveel je zoontje al eet 's avonds?
Wij geven sinds hij 6 maanden is ook meer echte maaltijden 's avonds (dus ipv alleen groentehapje). Hij krijgt bijv nu ook quinoa/rijst/pasta/couscous (you name it), vis/kikkererwten/linzen en groente erbij (totaal rond de 200g). Als hij dat gehad heeft wil hij ook geen pap meer 's avonds, want hij zit dan gewoon vol. Voor we dat soort maaltijden gaven kreeg hij ook nog een papfles 's avonds (naast 's ochtends).
 
Bedankt voor jullie tips! We geven nu tijdelijk twee flessen pap maar hebben de vier flessen weer verlaagd naar 180ml+6. De papfles in de avond ga ik rustig afbouwen terwijl we de avondmaaltijd opbouwen. Tot nu toe gaat het goed :)!
 
Terug
Bovenaan