papfles vraagje

hoi meiden,

mijn kleine man is bijna 4mnd en hij slaapt nog steeds niet echt lekker door, dus wil ik proberen om een flesje gekolfde melk te geven met een beetje molenaarskindermeel.

maar nu mijn vraag
hoeveel melk doen jullie in de fles en hoeveel schepjes pap erbij
en welke speen zetten jullie dan op de fles.

Hoi Hoi,

Lars krijgt in totaal 4 flessen van 210 /7. De laatste fles krijgt hij tussen 19:00 en 19:30. Bij de laatste fles doe ik 1,5 schep rijstebloem. Voor 20:00 uur ligt hij dan op bed en slaapt hij tot 07:00 uur.

Wij gebruiken difrax flessen met speen M en dat gaat prima.

Succes!

Ha,

Onze dochter Tirza is ook 4 mnd en maakt er 's nachts nog een potje van. Op cb zeiden ze met 3,5 mnd dat 's avond een papfles geven misschien helpt.

Hoorde wel dat door bv de fles vaak niet dikker wordt in tegenstelling tot flesvoeding.
Daarom geef ik nu om 23.00 uur een fles van 180 water, 6 scheppen flesvoeding en 2 scheppen (lepeltje van flesvoeding) pap erdoor. Deze voeding sla ik met bv dus gewoon over. Vaak drinkt ze dit niet op, maar rond de 120cc. Ik denk dat je moet kijken hoeveel je kan kolven want dat is ook wat hij drinkt en daarbij pap gaan voegen ong. 1 eetlepel per 100cc denk.

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat het bij ons niet helpt want ze komt daarna om 2.30 en dan om 4.30 en daarna pas om 9.30. Nacht is er niet mee opgelost. Ik ga er vooral meer door omdat mijn man die avond fles nu kan geven.
Ik heb nu een difrax fles met babyspeen en die wat groter gemaakt.
Als je van Avent de 3-standenspeen koopt kan jij afhankelijk van hoe dik het is de juiste grootte gebruikt. Zal er bij een fles van 180cc bijv 1,5 eetlepels pap door doen en kijken of het dik wordt.

succes en hopelijk werkt het bij jullie wel

@ javo
wat fijn om te lezen dat ik een lot genoot heb. pffff niet lullig bedoeld naar jou hoor. maar lees hier op het moment alleen maar over die lief doorslapende kindjes. en ook mijn ventje heett er net als jouw moppie nog niet echt zin in snachts
hij drinkt nu rond half 8 bij mij en gaat dan met zijn zus mee naar boven (van 4 slapen op 1 kamer). ik baker hem in en dan slaapt hij tot ongeveer 2 uur (heel soms iets langer, maar vaak ook iets korter) probeer hem dan wel met speen of wiegen terug in slaap te krijgen, maar meestal heeft hij toch echt gewoon honger. daarna slaapt hij tot ongeveer 6
(als we geluk hebben).
gister voor het eerst papfles gegeven 180cc met twee schepjes pap. heb een 3standenspeen gekocht. met stand 1 had hij hem binnen 10min op daarna lekker gaan slapen, maar gewoon weer rond half 2 wakker. maar ga het wel een week proberen.

Joaz slaapt niet door hoor, kan je wel flesvoeding geven, maar het is geen garantie. Onze dochter, toevallig ook Tirza, heeft 9 mnd bv gehad en ging pas met anderhalf doorslapen. Toen ze zowat een was heb ik haar een fles water gedaan voor de nacht, die pakte ze ook. Nu staat er altijd een in bedje bij haar (ze is net twee)

Joaz maakt er een rommeltje van, elke 3 a 4 uur wil hij drinken, alleen hij krijgt Pepti, dus mag een maximum per 24 uur. Dan is bv echt makkelijker!

Op je gevoel afgaan en relaxt blijven.

Ha,

nog even een reactie, Tirza heeft sinds een paar dagen de 4 uur door. Ze komt nu dus dag en nacht om de vier uur dus ik heb tijd over. Ik moet ze soms zelf wakker maken overdag of 's avonds. Nu had ze bv om 21.30 uur al mogen drinken (nu 22.30) Dus we komen er vanzelf

Terug
Bovenaan