Papfles

Hoi, mijn dochter is nu 4 maanden en wij gaan stoppen met de laatste voeding rond 23.00uur. Wanneer zijn jullie begonnen met de papfles en rond welk tijdstip gaven jullie deze dan?
 
Nooit papfles gegeven. Nooit gemist. De latere fles heeft ze nog wel iets langer gekregen dan tot 4 maanden. Wat is de reden van een papfles?
Ik vind pap ontbijt. Met een lepel. Uit een schaaltje :)
 
 
papfles is geen garantie op doorslapen he? kan zelfs krampjes geven.
Het enige dat met 4 maanden al goed verteerd wordt is rijstebloem en dat is vulling zonder voedingsstoffen, plus het hele arseen probleem waardoor je het niet dagelijks mag geven. Je kan bij honger beter extra melk geven waar wel voedingsstoffen in zitten. 
wij hebben nooit een papfles of pap in andere vorm gegeven ipv een melkfles, en het is hier nooit gemist. na 4 maanden nemen de hapjes snel toe. flessen worden over het algemeen groter waardoor je er minder kan geven. babies gaan uit zichzelf op een gegeven moment doorslapen. kan snel zijn, kan tot 4 jaar duren, heb je toch weinig invloed op. 

wel kreeg onze dochter vanaf 6 maanden brood en vanaf 8/9 maanden ook wel eens havermout pap als wij dat ook aten. Maar geen papflessen voor het slapen gaan hoor. 
 
Oh en de 23 uur fles ging ze zelf weigeren rond 8 maanden. Was geen afbouwen voor nodig. Hebben we gewoon door haar laten bepalen. Maar mijn dochter dronk lang veel kleine flesjes. Dus dat hoeft ook geen richtlijn te zijn. 
 
Hier altijd wel een papfles gegeven, maar dat was vanaf 6 maanden pas 'S avonds en meer omdat wij geen toetje eten aan tafel. Onze zoon vond het altijd heerlijk en het was echt zijn momentje. Dus doe waar jij je goed bij voelt!
 
Hier even de papfles geprobeerd, maar m'n dochter sliep er geen minuut langer van, het was altijd geklier met verstopte spenen én ze vond het echt smerig.
Dus ook snel weer mee gestopt en nooit gemist. Een papfles is sowieso geen garantie op doorslapen. En zodra ze in de ochtend niet meer voldoende had aan alleen de fles (Rond 9 maanden) gaf ik er gewoon een boterham bij. Dus geen pap nodig gehad e niet gemist!
 
Zoontje is 6 maanden en ik geef de papfles al een maandje nu in de ochtend. Hij heeft dan de hele nacht niet gedronken en heeft natuurlijk erg honger, dus die eerste fles doe ik met pap. De late avond voeding geef ik als hij wakker wordt en anders niet... maar met 4 maanden is het misschien nog wel nodig? Veel baby's drinken ook gewoon snachts nog...
 
Terug
Bovenaan