Papfles

Hallo allemaal,

Mijn zoontje Jeffrey van 10 maanden is op het moment een slechte eter qua fles.
Nu probeer ik hem 's ochtends pap te geven (is ie trouwens niet zo dol op).
Ik geeft de pap met een lepel. Op zich eet hij er wel van maar niet meer als 90 cc.
Hij heeft dan om vijf uur in de ochtend zijn laatste fles gehad en zijn volgende fles is niet eerder dan 13.00 uur omdat hij dit gewoonweg weigerd.
Hoe doen jullie dit. Ik hoor ook wel eens dat ze pap geven met de fles.
Ik gebruik bambix pap met banaan en peer. Dit lust ie enigzins.
Ik heb al van een 1-2-3 speen van Avent het gaatje groter gemaakt zodat de pap erdoor kan.
Wie heeft tips om mijn mannetje zijn pap goed te laten eten.

Alvasts bedankt.
 
Hi

Waarom geef je hem geen brood als ontbijt? Kan ie allang hoor! En dan een tuitbeker/fles melk van 120 of 100 ml.
Geef je om 13.00 uur ook brood? De hoeveelheid melk die ze minimaal moeten binnenkrijgen is 300 ml. Je mag er wel wat overheen natuurlijk, yoghurt kun je ook meerekenen.
Toen Maxel 10 maanden was gaf ik hem ook nog maar ongeveer 400 ml aan zuivel/melk.
Hij kreeg toen ook pap uit de fles. Maar met 11 maanden ben ik hem zo af en toe brood gaan geven als ontbijt. Ik ben toen ook in één keer afgestapt van de opvolgmelk, hij krijgt sindsdien gewone halfvolle melk. Tussen de middag ook brood (2 boterhammen) met 100 ml melk. ('sochtends nog fruit natuurlijk met diksap tussendoor) 's middags beetje fruit of een soepstengel met diksap. En 's avonds om ongeveer 18.00 uur warm eten met een halve kom yoghurt/vla. Om 19.00 voor het slapen gaan nog 100 ml melk (warme).
Misschien kun je dus brood proberen als ontbijt, wie weet vindt hij dat heerlijk!
 
Hoi,

Mijn zoontje lust nog geen brood. Hij eet 3 stukjes en houdt dan zijn kaken stijf op elkaar.Zijn avondeten eet hij wel goed. Ook zijn danoontje.
Ja wij moeten er bijna elke dag tussen 02.00 uur en 04.00 uur uit voor een voeding (dit is trouwens sinds een week of 3 hoor). Zeer vermoeiend omdat ik er om 05.00 uur uit moet voor mijn werk.

Gr. Vera (mama van Jeffrey)
 
Hoi,
Onze dochter krijgt `s ochtends een papfles. Ik doe dit als volgrt.
210 cc water,7 scheppen nutrilon en 3 eetlepels nutrix ( granen). Ik heb gewoon het gat van de 1/2/3 fles wat groter gemaakt. Ze heeft hem zo leeg, je moet wel ff kijken of de pap niet te dik cq te dun is.
Succes,
 
quote: jeffrey reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-10-2005 19:28:01'));

Hoi,

Mijn zoontje lust nog geen brood. Hij eet 3 stukjes en houdt dan zijn kaken stijf op elkaar.Zijn avondeten eet hij wel goed. Ook zijn danoontje.
Ja wij moeten er bijna elke dag tussen 02.00 uur en 04.00 uur uit voor een voeding (dit is trouwens sinds een week of 3 hoor). Zeer vermoeiend omdat ik er om 05.00 uur uit moet voor mijn werk.

Gr. Vera (mama van Jeffrey)




Vervelend! Hoop dat het gauw over is!
Groeten Titiana mama van Maxel
 
Terug
Bovenaan