papfles

hallo,

mijn dochter krijgy sinds een week s\avonds de papfles en wel om 19.00uur en om 22.30uur. ze krijgt dan 200 melk en 2 schepjes (klein) reistebloem gaat vaak helemaal op.
Zij vind het onwijs lekker en slaapt er supper op ze wordt pas rond half 8 wakker.
Nou was mijn vraag hoevaak mogen ze per dag  een papfles mijn dochter is nu 3 maanden en 2 weken en weeg 6 kilo.
Bedankt voor jullie reactie.

liefs lilly moeder van een dochter
 
Hoi Lily,
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten hoe vaak ze een papfles met rijstebloem mogen.Maar   op het pak van de Rijstebloem (nutrix staat dat het geschikt is voor vanaf 4 maanden, en er zijn zelfs cb die zeggen dat het beter is vanaf 6 maanden. Misschien ook even overleggen met cb???

Mijn dochter is 1 jaar en eet al 2   maanden geen brood meer. Ze krijgt dus pap voor het ontbijt, pap voor lunch (150ml melk en dan ca 7eetlepels groeipap) en dan een papfles voor het slapen gaan om ca.20:00 uur (2 eetlepels rijstelbloem), Die papfles krijgt ze pas sinds een paar weken. Tot februari kreeg ze nog volledige borstvoeding. Maar die papfles heeft geen effect. Ze slaapt er niet beter of langer door. En ze eet ook maar sinds 3 maanden pap. Daarvoor luste ze het niet, ging ze kokhalzen.
Mijn dochter kreeg tot aan 7 maanden alleen maar borstvoeding, geen bijvoeding.
Dus ik heb geen ervaring met papfles geven.......maar wel fijn dat jou dochter lekker doorslaapt. Dat doet de mijne nog steeds niet. Voed haar nog 1 of 2 keer per nacht......
groetjes Chantal


 
Terug
Bovenaan