Papfles

hoi,

even een vraagje m'n dochter krijgt om 20.00 uur een fles van 180 cc water en 6 schepjes nutrilon en anderhalve eetlepel rijstebloem. Ik gebruik de 1,2,3 speen van advent en dan op stand 3 maar er blijft steeds heel veel rijstebloem in zitten.
Hebben jullie nog ideeen om dit te voorkomen?

Groetjes Mama Michelle

Hoi,

ik geef Twan 's morgens pap uit een bordje, met lepel. Ik heb ook geprobeerd dit met de fles te doen, maar dat werkte ook niet helemaal. Misschien een speciale papspeen proberen of met een gesteriliseerde naald het gaatje groter maken? Verder zou ik je zo niet kunnen helpen.
Succes.
Groetjes Maaike

hallo

ik geef de pap uit een tuitbeker...de gaatjes zijn wat groter en dus kan ze het makkelijk drinken(wel heeeeeeel goed schudden want bij klontjes komt het verstopt haha)
misschien dat dat een idee is?

Groetjes Veronique mv Daniëlle

Ik wilde deze vraag vandaag eigenlijk ook stellen, want ik heb hetzelfde probleem. Ilse krijgt ook 180cc met 6 schepjes opvolgmelk en 1,5 eetlepel nutrix. Het wordt eigenlijk te dik om door de 3-standen speen (stand 3) van avent te gaan. Er blijft een hoop pap achter in de fles. Ik zou natuurlijk minder nutrix kunnen gebruiken, maar ja pap is pap natuurlijk. Misschien is het inderdaad wel een idee om een tuitbeker te gebruiken. Is er anders een pap-speen van avent? Ik heb nl ook geen zin om al mijn flessen te vervangen.

Groeten,
  mama van Ilse

Hoi,

Mijn dochter krijgt ook een papfles, sinds kort 's morgens daar ze na het warme eten neit wakker te krijgen is, maar voor die tijd altijd 's avonds. In een avent fles met 3 standen speen. 180cc water, 6 schepjes Nutrilon Omneo (is al dikker) en 3 scheppen rijstebloem pap (wel dessert lepels, geen eetlepels) Dit gaat prima, wel langer schudden. Laatst had ik echter 's morgens me vergist en 4 lepels erin gedaan en dat gaf wel een probleem. Beetje water er bij en even in megnetron en het was verholpen!

Succes, anders wordt het een bodje en lepel, maar ik heb daa op dit moment nog even geen zin in (6 uur 's morgens.... veel te vroeg!)

Groetjes Nands

Tja. Wat je inderdaad zegt is bij Ilse ook het geval: na de groente gaat Ilse naar bed (ze is dan ook niet langer wakker te houden) en dan moeten we ze wakker maken voor de papfles van 20.00 uur. Als we de papfles 's ochtend geven, zou deze fles van 20.00 uur er dan af kunnen? Of moeten we deze dan vervangen door yoghurt of kwark als toetje na de groente?
Ik vind het allemaal lastig hoor! Ilse is nu 6 maanden. Ze eet nog geen brood, maar ik denk dat ik dan (met 7 maanden) de fles van 12 uur dan ga vervangen voor een broodmaaltijd. En de fles van 16 uur? Ze mag nu toch ook diksap? Ik snap het niet meer...Wat is jullie schema?

Help me...!

MamaJes dit is Yoëll zijn schema. Hij is 6 maanden

7.30 fles 230cc gaat niet altijd op.
9.30 fruit (heel stuk)
12.00 boterham smeerworst en fles 230cc soms drinkt hij hem leeg soms niet.
rond 15.00 sapje
17.30 groente en yogolino of magere yoghurt met diksap
21.00 papfles 230cc

Misschien een idee om de ochtendfles als papfles te geven. Pff lastig he dat gehussel met schema's

Pauline

Terug
Bovenaan