papfles

Het zal ongetwijfeld al wel eens besproken zijn, maar kon het even niet meer terugvinden en het forum doet erg moeilijk, maar ik zit toch wel met een dringende vraag.

Sinds een week slaapt Marissa niet meer de nachtg door, ze wordt al rond 05.00 uur wakker terwijl ze voorheen altijd wel tot 07.15 - 07.30 uur sliep. Tot ze oorontsteking kreeeg, nadat ze beter was, wordt ze dus al vroeg wakker en eet ze als nooit tevoren.

Nu kreeg ze normaal een fles rond 22.00 uur van 210 met 7 scheppen Friso 2 en 2 a 3 schepjes nutrix. Wij hebben dus het idee dat ze daar niet genoeg aan heeft en willen nu een echte papfles maken. Maar nu komt dus het probleem, we hebben ruzie met de fles en de speen. We gebruken een difraxfles en normaal de M speen als we nutrix gebruiken, maar als we meer schepjes nutrix doen of bambix komt het niet meer door de speen. Als we de L speen gebruikken komt het er weer veel te snel uit en verslikt ze zich steeds. Ik vind het verschil tussen de 2 spenen erg groot. We hebben ook een 3 standenspeen, maar we komen er nog niet helemaal uit hoe deze werkt in combinatie met de kromme difraxfles.
Hoe doen jullie de papfles maken? hoeveel schepjes bambix of nutrix en welke speen?

Gisteravond verschillende flesseninhouden en spenen gegeven maar was niet echt succes. Wel heeft ze wat pap binnengekregen en zowaar sliep ze tot 06.40 uur. Dus het helpt volgens mij wel.

Yoëll krijgt ook een papfles voor het slapen gaan.
Wij hebben de brede difrax fles (ook krom)
We gebruiken de 3 standen speen op stand drie en doen 2 eetlepels op 210cc water en 7 schepjes friso 2.
Heel heel heel goed shaken hahaha dan is het drinkbaar.

Pauline

Hai Biancaw,

Je zou kunnen proberen om de pap nog ietsie dikker te maken zodat het er met de L-speen niet zo snel uitkomt. Wij gebruiken die op de crèchedagen ook bij Isa en dan heb ik "maar" 5 scheppen Bambix in de melk gedaan.
Of je kunt in de M-speen zelf het gaatje wat groter maken of er een klein gaatje bijprikken.
De 123-speen gebruik ik voor de avondfles met 2 scheppen nutrix op stand 3. Het hangt dus ook erg van de zuigkracht van je kindje af!
Als laatste kun je ook een beker proberen (kweet niet hoe uit jou kleine is?).

Succes.

Grtz. Poppetje71 mv Isa 8,5 mnd

Hoi Bianca,

ik doe Twan ook altijd 's avonds een papfles, eerst geprobeerd die 's morgens te geven, maar dan zit hij zo vol de rest van de dag dat fruit en brood er bijna niet meer ingaan. Ik heb een 1-2-3- speen op stand 3 en doe 180 water, 6 scheppen nutrilon, 6 paplepels bambix groeipap. Slaapt ie als een os op. Hij krijgt dit om 19.00 uur en wordt pas om 07.30 wakker!!!! Heerlijk!

Maaike

Bedankt ga het vanavond nog maar een keer proberen en hopen dat het drinken uit de fles nu wel lukt en dat ze lekker slaapt, want het breekt me toch wel een beetje op zo langzamerhand. Een beker lukt nog niet, als ik haar uit de beker geef moet ik wel helpen en stroomt er heel veel langs haar kin weer naar beneden en zeker niet  voor de nacht, want dan slaapt ze vaak nog half.

Ik zal proberen wat meer nutrix in de fles en dan de L speen ben benieuwd.

Terug
Bovenaan