papfles

hallo allemaal!

Kan iemand mij vertellen wanneer je met een papflesje mag beginnen? En is het nodig dat ze dat gaan krijgen?
Sophie is nu ruim 14 weken en slaapt vanf 22.00uur (na laatste voeding)  door totdat ik haar om 6.00 uur wakker maak voor de eerste fles.
Ik hoor graag jullie ervaringen met de papfles.
Oja, wat gaat er zoal in een papfles...

Groetjes van Anne

Mijn kinderen hebben nooit een papfles gehad. Kregen 's morgens pap als ontbijt. In eerste instantie rijstebloem daarna bambix en nog later brinta (daar zit zout in dus pas vanaf 1 jaar). Ik vond het belangrijk om zo snel mogelijk van een lepeltje te laten eten i.p.v. aanleren dat pap in een fles zit. Goed voor het trainen van de mondspieren want weer belangrijk is voor het leren praten. Het is even investeren, maar de oudste at met 8 maanden 'zelf' zijn pap (wel een lekkere dikke).

Judith

Hoi Anne,

Vanaf 4 maanden mag je beginnen met rijstebloem door de flesvoeding te doen.
Ze slapen dan meestal wat langer door. Maarja als jij haar om 06.00 wakker moet maken is dat misschien niet eens nodig.

Dan is er in de winkel vanalles te koop voor de papfles. Maar dat is allemaal pas na een maand of 6 geloof ik. Moet je maar eens in het schap kijken. Maar het begint met die rijstebloem.

Mijn dochtertje is nu ook 14 weken, ze heeft gisteren voor het eerst de laatste fles niet meer gehad om 23.00. Ze heeft geslapen tot 5.15. Wel nog wat te vroeg vind ik. Dus over een paar weekjes zal ik die rijstebloem ook maar eens toevoegen.
Ik ga vanavond proberen om wat meer te geven de laatste voeding. 210 met 7 schepjes.

Ik heb ook nog een dochter van bijna 3 en die drinkt iedere ochtend nog een fles.
Ze vind het heerlijk. Ik vind er niks mis mee hoor. Er zitten heel veel voedingsstoffen in en ze krijgt dan tenminste wat binnen. Ze eet momenteel best slecht.
Soms neemt ze als we helemaal aangekleed zijn enzo ook nog een boterham.

Groetjes Jessica

Hoi,

Laura krijgt haar pap uit een fles, ze eet prima van een lepel met de fruithap en de groente. Sinds ze 4 maanden was, krijgt ze pap in de laatste fles. Ik heb er bewust voor gekozen om dit niet op een lepel te doen, omdat ze nog wat slaperig is bij die laatste fles en ik wil haar niet helemaal wakker maken door er een heel bord pap met een lepel te geven. Het gaat prima en het gaat erin als koek, dus hier alleen maar positieve berichten over de pap. Misschien ga ik het wel met een lepel geven als ze 's morgens pap krijgt, maar hier is het voorlopig nog de papfles.

Groetjes Ilona

Hoi.hoi,
Evi krijgt sinds ze 4 maanden is ook rijstebloem in haar laatste fles. Ze vind het lekker en ze slaapt er prima op. Heb wel eens geprobeerd met een lepeltje maar dan is de rijstebloem ineens vies , waarschijnlijk is het lepeltje gewoon vies.

groetjes Sonja

boas krijgt ook weleens rijstebloem in zn fles sinds hij 4 maanden is.hij slaapt er niet beter of slechter van,maar ik vind t gewoon lekker voor hem,af en toe vat stevigs tussen de melkjes door.ik heb het ook weleens met een lepel gedaan,maar dan vind hij het ook vies!dat komt omdat ze het dan voorop de tong proeven en daar zitten andere smaakpupillen dan achter in t mondje.mijn oppaskindjes kregen vanaf 6/7 maanden savonds een fles bambix,die ze voor t slapen gaan op je schoot heerlijk oplurkten.dat ga ik boas straks ook geven.
groetjes kari

hoi

jens is nu 17 weken, en krijgt nu 2 weken om 20 uur zn laatste fles met pap
hij slaapt dan door tot 7 uur smorgens
als we hem een gewone fles geven, slaapt ie net zo lang
we geven hem meer omdat hij het volgens ons erg lekker vind
en omdat hij dan heel erg moe is van de dikke fles, en ook beter inslaapt

groetjes riana

Ik hoor hier over een papfles. Bedoelen jullie dan een paar lepels rijstebloem door de normale voeding of geven jullie alleen maar pap? Mijn zoontje is nu 17 weken en hij krijgt soms een paar lepels rijstebloem door de laatste fles. Ik merk trouwens weinig verschil met de gewone voeding, ik heb niet het idee dat hij voller zit. Hoeveel lepels rijstebloem doen jullie door de fles?

Groetjes,
Petra

Terug
Bovenaan