Papfles?

A

Anoniem

Guest
Hey! Vanaf wanneer mogen kindjes een papfles? Ik las net dat sommige kindjes die krijgen voordat ze gaan slapen. Anne krijgt nu alleen melk (200cc) van Friso 1 normaal.  

Anne is nu denk ik rond de 5900 gram en een cm of 61. We hoeven pas weer de 15e mei naar het buro, dus dat duurt nog wel even. Ik wete niet of ze dan al pap mag.

Hoe maak je eigenlijk pap?  Doe je dat door de melk? Hoeveel geef je dan? Ik ben erg benieuwd! Anne's nachten worden de laatste tijd alleen maar korter. Terwijl ze vlak na haar geboorte regelmatig 10 uur aaneen door sliep. Nu mag ik blij zijn met 7 uurtjes (ook niet slecht, maar het begint me wel op te breken, vooral als we allebei moeten werken).

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Groetjes,
Natasja
en
Anne (29 november)

Hoi Natasja!

Wat een gedoe iedere keer he! Ik zit ook een beetje in de war met het "schema" hier en wil graag die laatste fles van 23.00 laten vervallen.. Issie heeft dit gisteren geprobeerd en dat was gelukt!
Ik ga denk ik vanaf vandaag of morgen proberen om het ook zo te doen..

Maar even over je vragen:
Pap kun je geven vanaf 4 maanden, je moet wel even op het pak kijken want er is ook pap voor wat ouder baby's (6 maanden geloof ik?).
De pap die je kunt geven, NUTRIX bijvoorbeeld, kun je erbij doen in de fles (volgens mij 3 schepjes, moet je een lezen, staat ook bij 1 van de andere onderwerpen) en kun je bijvoorbeeld in de laatste fles erbij doen (gewoon even veel melk maken als je normaal ook zou doen). Dit vult wat beter en zitten ze langer vol van, dus dan heb je misschien kans dat ze ook wat meer uren achter elkaar door gaat slapen (en dat is wat we willen he! Haha!)
Je moet dan wel even naar de speen van de fles kijken, omdat de voeding wat dikker word kan het zijn dat je een andere (pap) speen moet kopen.

Je kunt pap ook van een lepeltje geven (s'morgens of s'middags bijvoorbeeld).
Dan maak je de melk hoe je dat normaal ook doet, warmt het op, doet het in een bakje en doet er wat nutrix doorheen zodat je het goed van een lepeltje kunt geven.
Ik maak dan van ongeveer 90 cc pap en geef nog eens 90 cc in de fles meteen erna (zonder nutrix). Maar dat is even uitproberen, mijn dosvhtertje eet wel fruit van een lepeltje (heel goed zelfs) maar de pap wil ze tot nu toe nog niet zo..

Ik hoop dat je er wat aan hebt, kijk anders ook eens bij de topics van Issie, daar staat ook vanalles!

succes ermee!
Groetjes 4dec

Thx!

Ik had al bij dat topic gekeken, maar werd er niet helemaal wijzer van. Ik vraag me wel af hoe jullie dat dan doen. Laten jullie die laatste fles helemaal weg? Anne krijgt nu namelijk 'maar' 4 melkvoedingen. Als ik de laatste voeding om half 9 (of zoiets) zou geven dan zou ze maar 3 melkvoedingen krijgen en dat lijkt me erg weinig.
Nutrix kan dus gewoon met Friso. Ik dacht namelijk dat het met Nutrilon te maken had, omdat de zelfde letters erin voor komen. En ik dacht dat je niet alle soorten voeding met elkaar mocht mengen. Geen idee waarom hoor.
En ik heb hier nog een 3 standenspeen liggen, dus ik denk dat ik die dan kan gaan gebruiken. We zullen het zien.   Misschien dat ik vanmiddag wel even wat 'pap' ga halen.
Of ik er meteen vanavond mee begin weet ik nog niet, maar ik weet ook niet of Anne inmiddels 6 kilo is. Niet dat 100 gram te licht zo erg zou zijn, maar het lijkt  me best lastig.
Overigens heeft Anne vannacht voor het eerst met de luxaflex dicht geslapen (en zoals altijd waren haar gordijntjes ook dicht) We dachten dat ze dan misschien wat langer zou slapen, maar ze kwam om 7.30 al!

Groetjes,
Natasja

Terug
Bovenaan