papfles

Hoi,

Ik ben benieuwd tot hoelang jullie je kids 's morgens een papfles hebben gegeven. Ik geef mijn dochter (16 mnd) 's morgens nog altijd een papfles van 120cc, maar hoor steeds meer dat dit niet meer mag. Ik geef hem voornamelijk nog omdat ze het zo lekker vind. (en ik ook, even wakker worden bij mama heerlijk)

Groetjes!
 
Onze floortje heeft tot haar 2,5 jaar elke morgen een papfles gedrongen.
Van de een op de andere dag wou ze hem niet meer.
Ik vind zolang ze het lekker vinden gewoon doen, lekker bij ons in bed samen wakker worden heerlijk.
Daarbij er is geen betere start dan pap!! Gewoon doen zolang je je er goed bij voelt en je kleintje ook!

gr louise
 
Mijn zoontje is 20 maanden en krijgt ook nog steeds een papfles. Ik probeer het regelmatig in een bordje met lepel, maar dat werkt hier niet zo goed. Dus dan maar heerlijk een flesje. Af en toe krijgt hij wel een boterham hoor! gewoon lekker doen!
 
Nova is 28mnd geweest en eet soms wel brood 's morgens of een bordje pap maar vaak nog een papfles...zij vindt het heerlijk en mama makkelijk...heerlijk 's ochtends bij mij in bed de pap-fles terwijl ik haar broertje van bijna 4 mnd een flesje melk geef...
Gewoon lekker blijven doen tot zo lang ze het fijn vinden...
 
Mijn zoon van 5 drinkt hem nog steeds. Hij lust geen melk en gewone pap, dus ik vind het niet erg, want krijgt hij tenminste nog wat calcium binnen. Zolang ze het lekker vindt lekker geven hoor, kan toch helemaal geen kwaad?!
 
Nooit, ik heb allebei mijn dochters nooit pap uit een fles gegeven. Gewoon ontbijt aan tafel, eerst pap met een lepeltje, later een boterham.
 
Prima toch lekker een papfles. Als je kind overdag dan ook maar op een andere manier drinkt. Bijvoorbeeld met een rietje of een tuitbeker dan maakt die ene fles niks uit... en lekker in bed... heerlijk hoor. geniet daar nog maar lekker van en niks aantrekken van andere opvattingen.
Loïs heeft ook lang een papfles gekregen in bed. Maar op een gegeven moment (13 maand) wilde ze die flessen niet meer. Tuitbeker lukte haar niet... dus toen ben ik de pap gaan lepelen 's morgens...vond het erg jammer dat ze die niet meer wilde.. vond het zo makkelijk.
Overdag hebben we veel met het rietje geoefend en drinkt nu al de beste uit een rietje en ook steeds beter uit een beker.
Soms wil ze voor de leuk die fles weer en komt ze lekker tegen me aanliggen met een flesje sap. Ach... ik laat het maar zo... af en toe mag dat... vooral als haar evenoude nichtje er is, die is nog volledig aan het flesje... dan wil zij er ook weer één. Ze is nu 21 maanden oud.

Meid, lekker die fles geven... ze worden al zo snel groot en ze geven vanzelf aan wanneer ze m niet meer willen hoor.
 
@ bloempje27... ze drinkt overdag uit een rietjesbeker en we zijn aan het oefenen met een gewone beker. de melk krijgt ze uit de fles, vinden we allemaal fijn en dat blijft ook zo haha. Heerlijk dat momentje 's ochtends en 's avonds!
 
Terug
Bovenaan