PAPspeen

AHHHH, ik word er gek van!!! Mijn dochter drinkt haar melk met een Avent speen nr 2.Gaat prima. Maaaaar ... al maanden geleden ben ik aan het klooien geweest toen ze rijstebloem in haar melk kreeg. De 3 standen speen ging veeeeeel te snel en daar kreeg ze veel last van. Toen heb ik zelf een speen gemaakt waar ze (3xper dag)1 schep rijstebloem prima mee kon drinken. Maar nu ik haar 22.00 uur fles laat vallen wil ik de rijstebloem in 1x in haar laatste fles geven. Nou, gister met de 3 standen speen: 200ml in 5 min. en tja, kwam natuurlijk veel van terug / boeren / opgeven / onrustig en dat heeft ze normaal nooit! WIE HEEFT EEN TIP VOOR EEN FIJNE PAPSPEEN, of gaat ze ooit vanzelf rustiger drinken (ook als het alleen om de laatste fles gaat?) Deze wanhopige mama probeert ze allemaal wel ff uit!
Thanx Corine, mama van Floor
 
Hoi corine,

Ik weet niet of je dochter moeilijk is met flessen. Maar ik zou eens kijken voor een andere fles desnoods alleen voor de avond fles.

Daar heb je veel meer variatie in namelijk.

En als ze alleen de avent wil misschien de 123 speen in de allerkleinste maat of een schepje extra nutrix dat het dikker word.

Ik gooi maar wat op hoor.

groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi, ik gebruik ook de avent flessen. De 123 speen gaat bij ons inderdaad ook nog te snel. Doe nu in het laatste flesje 1 1/2 schep nutrix. Ik heb in het speentje nr.3 zelf met een aardappelschilmesje een wat groter gat gemaakt. Zelf even getest, en dit gaat nu veel beter.
 
Hoi hoi, dat is een snelle reactie! Tof, thanx ... Floor heeft de hele dag door (al die tijd)geen enkel probleem met haar flesjes, alleen wel steeds met die kl... 3 standen speen.
Ja ... laaaaang geleden toen ze net geboren was (ze was veel te vroeg en had niet voldoende kracht om uit mijn borst te drinken)zijn we over gegaan op flesjes met een even flo speen. Daarmee heeft ze echt leren zuigen (waardoor ze uiteindelijk ook uit mijn borst ging drinken. Ook de friso comfort die ze daarna steeds kreeg is wat dikker en moest ze dus aargig zuigen. Dus dat is ze denk ik wel gewend!!! Dus nu met die 3 standen ... jetzt ze die fles zo naar binnen.
Ik heb al heel wat spenen verknalt doordat ik uitschoot met spelden, mesjes, hete brijnaalden etc. (Toch steeds 4,94) Daar kan ik wel mee doorgaan, ik had alleen gehoopt dat iemand zegt NEEEE Joh, probeer dit (merk) eens...
- Corine - mama van Floortje -
 
ik heb een maat m speen van difrax en dat gaat heel erg goed met nutrix erdoor heen, ik ben trouwens altijd al erg tevreden geweest over dit merkt, misschien heb je er wat aan. een 123 speen vindt ik ook te hard gaan, maar maat M gaat prima (ben met maat s gestart)

gr sandra
 
ik had hetzelfde probleem maar gebruik nu de fles plus speen van dodie dat gaat prima op stand 3 , je moet dus de 3 standen speen erbij hebben, niet te vergelijken met die van avent, dat is echt voor cement volgens mij...ik gebruik hem alleen als er pap door de fles gaat anders avent met speen 2. succes!
 
Ik gebruik ook friso melk en nutrix pap. Ik gebruik de speciale papspeen van bibi (wel een 1-2-3-speen) Zuig er anders eerst zelf eens uit (als je tenminste niet begint te kokhalzen van de voeding die er inzit zoals ik). Dit voldoet mij erg goed.
groetjes Dietie
 
Terug
Bovenaan