Papspenen

Ik wil mijn dochter 's ochtends graag pap gaan geven.
Mijn zoon kreeg altijd gewoon pap uit een fles, maar nu kan ik nergens meer geschikte flessenspenen vinden. Iemand een tip?

Ik weet niet welke fles je hebt, maar ik heb Avent flessen dan gebruik ik speennr 3 en daar zitten ook nog 3 standen op. Je hebt ook nog een speennr 4.

Geen idee mij wordt pap afgeraden op CB, vinden ze onnodige dikmakers. 3flessen Nutrilon, fruit en groente hap, boterham en evt yoghurt vinden ze meer dan genoeg. Heb eerlijk gezegt ook nog nooit naar pap gekeken, wat voor pap geef je dan??

ik gebruik ook de 3 standen speen van avent.speen nummer 4 zijn 4 hele kleine gaatjes dat werkte bij mij niet met de papfles.
ik gebruik pyamapap van nesstle.

@MarianenRene
Wij geven in de laatste fles een paar schepjes rijstebloem erbij. Dit maakt de melk dikker, pap dus. Je kunt dit met een lepeltje geven of gewoon uit een fles. Wij zijn er rond 4 maanden mee begonnen als eerste kennismaking met vastere voeding, voor Eline, maar ook voor haar darmen. Nu krijgt ze inmiddels ook fruit, groente en wat brood. De papfles geven wij nog 's avonds omdat ze daar de nacht goed op slaapt. We hebben wel gekozen voor de naturelvariant, omdat er dan geen suikers inzitten. Volgens mij is het dan eerder voedzaam dan een dikmaker, maar misschien zie ik dat verkeerd...

Pap een dikmaker? Nou zeg, die van ons kreeg het om door te slapen en dat is gewoon rijstebloem en idd zonder smaakje omdat ik dat gewoon niet nodig vond op zo'n jonge leeftijd. Ze zat na anderhalve maand pap onder haar gewicht dus de term dikmaker vind ik een beetje overtrokken. Omdat ze 's avonds een papfles krijgt (150ml en 3 scheppen rijstebloem) krijgt ze 's ochtends geen bord pap, dat vonden ik en het CB teveel van het goede. Ook heeft deze geen geduld 's ochtends voor pap, dat duurt te lang met een lepel voordat het vult.

Terug
Bovenaan