Paracetamol met coffeïne

Hi dames,

Ik ben helemaal in paniek. Ik ben nu 5 weken zwanger en ivm hoofdpijn heb ik 2x 500mg paracetamol met coffeïne ingenomen. Uit gewenning en zonder bij stil te staan of dit zou mogen.
Ik heb meteen de huisartsenpost gebeld die het bij de eerste trimester nog prima vond, maar ik vanaf nu absoluut niet meer met coffeïne moet innemen. Ik ben helemaal geen koffiedrinker, dus dat scheelt ook (wat betekent dat deze 2 paracetamols de enige coffeïne van vandaag is).

In de app van ZwangerHap wordt mbt tot paracetamol verwezen naar de site van Lareb. Hier staat ook dat het geen probleem is.

Dan nog maak ik me enorm veel zorgen. Ik lees ook op sommige websites over risico op miskraam etc. etc. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ondanks de huisartsenpost gesproken te hebben, voel ik me zo slecht en ben ik bang ?

Kan iemand mij aub gerust stellen? ?
 
Als de huisartsenpost zegt dat het oke is, waar ben je dan nog naar op zoek? Zij hebben er verstand van, hier op het forum zitten voornamelijk leken. Dus ik weet niet wat je dan nog verwacht? Als iemand hier zegt dat het oke is, ben je dan wel gerustgesteld? Tot 12 weken blijft de kans op een miskraam groter dan daarna, ongeacht of je nou wel of geen pcm/coffeine hebt gebruikt. Dus zelf als je alsnog een miskraam krijgt dan weet je nooit of het daarmee samenhangt. En je kan er nu toch niks meer aan veranderen dus het heeft weinig zin om erover te stressen (want dat is sowieso niet goed voor jou en je kindje)
 
Er zijn ook zwangere vrouwen die de caffeine alleen minderen, en toch gezonde baby's op de wereld zetten.
Verder, gedane zaken nemen geen keer. Ga vanaf nu gewoon over op gewone paracetamol. Verdiep je in welke kruiden je moet verminderen, en welke echt een miskraam opwekken. Vermijd rauwe vlees, rauwe vis en rauwe kaas en rauwe eieren. ( In veel voedsel wordt gelukkig eipoeder gebruikt, en geen rauw ei meer.)
Wij hadden een lijst uitgeprint en op de keukenkast gehangen. De echt gevaarlijke voor de zwangerschap dichtgeplakt met rood tape. De minder gevaarlijke met gele tape.
Van alles met cocolade voelde ik me nog een paar uur beroerd, dus hagelslag hadden we ook met rode tape afgeplakt. 
Met de zwangerschapsdementie kon ik die extra waarschuwing wel gebruiken.
Na de zwangerschap gewoon weer de tape verwijderd en alles weer volop in gebruik genomen natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan