Paracetamol slecht als je zwanger bent????

hoi dames
ff een vraagje mag je paracetamol innemen tijdens de zwangerschap?
ik heb namelijk last van hoofdpijn en nekpijn en vroeg ik me af of ik hem evengoed mag nemen?wie kan me helpen?de ene bijsluiter geeft aan van wel en de andere niet   te veel of niet ik weet het ff niet.
grt karin

Als het kan, probeer dan helemaal niets te slikken tijdens je zwangerschap. Maar als je echt niet tegen de pijn kan, is paracetamol het beste.
Mocht je tijfelen bel dan je huisarts. Meestal kan je het vragen aan de assistent.

Een paracetamolletje is echt helemaal niet erg, als je maar niet blijft slikken. Ik heb zelf op de psychiatrie-afdeling gewerkt en daar werden wel eens zwangeren opgenomen. Als je eens wist wat die slikten onder medisch toezicht, dan wordt je niet vrolijk.
Succes

Hey!

Ik heb aan het begin van de zwangerschap een mega-griep te pakken gehad met voor- en bijholte ontstekingen. Nou, dan mag je geen AB meer krijgen! Van mijn huisarts mocht ik zolang het nodig was 4 x 2 PCM slikken, dus 8 op een dag. PCM mag volgens hem altijd in de zwangerschap. ( Mits in normaal gebruik hé dames! En niet voor de lol zeg maar..) En hoe je het wend of keert, PCM was veel vriendelijker als een AB kuurtje.
Als ik dus nu denk dat ik het niet red zonder PCM voor de hoofdpijn of zo, neem ik er zonder schuldgevoel 2 in!

Succes ermee!

Liefs, marieke

Pff, wat ik deze week heb meegemaakt..

Dinsdag bel ik de huisarts, ik verging al 2 dagen van de pijn en kon alleen maar liggen. Maar ja, om er achter te komen wat er aan de hand was moest ik wel bij hen langskomen. Dus ik vraag of ik dan paracetamol mag slikken omdat ik anders niet wist hoe ik daar moest komen, krijg ik 'nee, dat raden wij altijd zeer sterk af tijdens de zwangerschap'. Ok, tanden op elkaar dus (gelukkig kon ik een lift krijgen en hoefde ik niet ook nog eens 20min. op de fiets).

Vrijdag belde ik de vk omdat de klachten nog steeds niet over waren. Zegt ze 'neem anders even een pijnstiller'. Dus ik geef aan dat dat van de huisarts niet mocht. Zij heel verbaasd, 'o, dat is dan iets nieuws. Je mag gewoon paracetamol nemen hoor, tot wel 8 per dag. Dat is helemaal niet schadelijk voor je kindje! Je moet jezelf niet aanwennen er iedere dag 8 in te nemen, maar als je veel pijn hebt kan het best een keer en dan het beste meteen 2 tegelijk'

Maar goed, ik ben al lang blij dat ik dit nu weet, dat zal een hoop schelen een volgende keer. (Ook in het ziekenhuis zeiden ze trouwens hetzelfde als de vk, tot 8 per dag maar natuurlijk niet langere tijd iedere dag.)

Dus: gewoon doen als je pijn hebt, anders ben je jezelf onnodig aan het pijnigen!

xx Floppie

Mijn vk zei me:'beter één of twee paracetamolletjes, dan een gestresste mama van de pijn!'
Ik had in het begin ook wat vaker hoofdpijn en kon dan niet op of neer, maar een PCM deed wonderen en leek ook voor langere tijd te helpen! Doordat ik me minder gestresst voelde kwam de pijn ook niet snel meer terug!

Sterkte ermee!

Oja, dat las ik nog bij niemand anders, let wel op dat je "pure" PCM neemt, dus zonder coffeïne, die schijnen wel weer slecht(er) te zijn!

groetjes
Sas

je mag gewoon paracetamol (zonder toevoegingen) nemen hoor, en ook antibiotica! Ik heb chronische keelontsteking en er is een prima optie tijdens zwangerschap: peniciline. Kan absoluut geen kwaad voor de baby!

Terug
Bovenaan