Paracetamol

<p>Hoi dames, </p><p>Hoe zit het met paracetamol tijdens de zwangerschap? Ik ben nu 7+4 en heb ontzettend last van hoofdpijn, buikpijn, rugpijn en misselijkheid. Ik slik niet veel paracetamol, maar soms is er gewoon geen ontkomen aan. Ik werk nog maar wil op mijn werk de zwangerschap nog niet bekend maken, en elke keer aankomen met dat ik "gewoon ziek" ben oid kan natuurlijk ook niet. Is (een kleine hoeveelheid) paracetamol schadelijk?</p>

Hoi, Ik ben 31 weken zwanger, en behoorlijk erge bekkeninstabiliteit. In overleg met de VK mag ik 8 paracetamols op n dag. 4 × 2 zegmaar.Ik slik er geen 8 omdat ik dat geen fijn idee vind voor mn kleintje, heb dan overdags liever wat pijn, hoe zeer het ook doet, ik vind t zo'n gek idee. slik er wel elke avond zodat ik kan slapen. Anders slaap ik niet van de pijn. Maar, het is dus niet schadelijk voor de baby want anders zegt de VK niet dat ik er 8 zou mogen op 'n dag zegmaar.

Ja hoor. Zoals hierboven al gezegd wordt 4x2. Om de 6uur dus. Als je veel last hebt kan je soms beter regelmatiger slikken om een spiegel op te bouwen. Als het niet veilig was zouden de vkk het wel zeggen. En minderen als je je beter voelt. Sterkte

Probeer minimaal 2 liter water te drinken, dat zal veel van je hoofdpijn al wegnemen.
Het is natuurlijk ook griep weer dus hou daar ook rekening mee!
Ik neem zelf nu elke ochtend 2 paracetamol als opstart ook i.v.m krampjes, hoofdpijn en misselijkheid.

Terug
Bovenaan