Hi F, ik denk dat het heel goed is dat je bewust nadenkt over wat voor medicatie je neemt tijdens je zwangerschap. En ik denk dat het super goed is dat je het even checkt. Mag ik vragen waar je precies last van hebt? Soms is het goed om eerst met je verloskundige of huisarts te bespreken of pijnstilling nodig is en wat de beste aanpak is.

Ik heb daarnaast even voor je gekeken op Ouders van Nu en vond informatie die je mogelijk kan helpen. Paracetamol wordt gezien als de veiligste pijnstiller tijdens de zwangerschap, mits je het alleen gebruikt als het echt nodig is, zo kort mogelijk en in de laagst mogelijke dosering. Ik denk dat het fijn is om deze artikelen bijvoorbeeld even door te nemen, misschien helpt het jou!

Wanneer moet je de verloskundige bellen?
dit artikel is medisch beoordeeld door verloskundige Karlijn Draaisma

Paracetamol als je zwanger bent
dit artikel is medisch beoordeeld door apotheker Annerose van der Mijle

dit artikel is medisch beoordeeld door apotheker Annerose van der Mijle

Lees jij dit en heb jij nog tips wat anders dat je wilt delen betreft dit onderwerp? Deel het dan hier! <3 Het kan anderen namelijk verder helpen en geeft vaak een gevoel van steun.

Samen staan we sterk!

- Jetske

Ja hoor, huisarts adviseert het bij pijn/koorts. Neem gerust contact op met je huisarts of verloskundige om vragen of medicatie en zwangerschap te stellen.

Terug
Bovenaan