paracetamol

Hallo dames,

ik heb een vraagje.....
ik ben nu ongeveer 8 en een halve week zanger en heb al een stuk of 6 zetpillen van 1000 mg paracetamol genomen omdat ik straal misselijk was..
wie weet of dat schadelijk is?
Ik weet wel dat oparacetamol het minst schadelijkis van verdovende middelen maar ja je makat je toch zorgen.. (voroal nu de aanleg van de organen zijn) maar ik kon gewoonniet meer zo misselijk en kon zowenig vocht binnen houdne :( zonder die paracetamol was ik de uitdroging misschien nabij geweest ivm overgeven en zo..
vast dankje wel voor het antwoorden kusjes kiki
 
Je mag in geval van nood zeg maar, maximaal 3 paracetamol 500mg per 24 uur.
Dus ik denk dat die van 1000mg niet slim is geweest. Maar of en hoe schadelijk het is?
 
Beste Kiki,

Mijn huisarts vertelde mij dat ik 1 paracetamol per dag mocht slikken als het echt niet houden was maar liever niet, het verdoofd namelijk je kindje ook.
Ik zou even contact opnemen met je huisarts die weet het beste wat je kan doen. Want als je overgeeft als je je paracetamol hebt ingenomen spuug je die ook weer uit.

Groetjes
 
je hebt voor de misselijkheid tijdens je zwangerschap ook speciale zetpillen: EMESAFENE! die werken best goed. ik heb ook veel overgegeven in het begin. paracetamol (in zetpil vorm), lijkt mij niet te werken tegen overgeven. maar ik zou het toch even overleggen met je huisarts. en vragen om emesafene.
groetjes sandy
 
Hoi Kiki,

op zich mag je als volwassene met een redelijk normaal postuur (dus niet als je heel klein en licht bent) wel 8-10 gram paracetamol op een dag nemen zonder schadelijke effecten, daarboven moet je echt niet komen want dan wordt het (onherstelbaar) schadelijk voor je lever (ik ben arts, vandaar dat ik dit weet). Verder vraag ik me af of paracetamol wel het goede middel is bij misselijkheid, daar heb je weer andere medicijnen voor namelijk. Nou kan het zo zijn dat paracetamol bij jou wel helpt, dan moet je het zeker gewoon nemen. Misselijkheid is meestal een probleem van de maag(ontlediging) namelijk.

Succes en sterkte, Heleen.
 
Hey hallo,

Ik denk dat je het beste nu meteen kan stoppen met die zetpillen want dat is helemaal niet goed volgens mij.
Ik was ook hardstikke misselijk en moest ook braken en ook werd ik steeds zwakker tot ik het niet meer uithield.
Toen heb ik dit aan de verloskundige gemeld en zij zei dat ik naar de huisarts moest gaan om het volgende middel te halen: Primperan of emasfene!!!!!!
Deze middelen tasten de vrucht namelijk niet.

Ik ben met primperan op donderdagavond begonnen en de dinsdag erna ging het alweer een stuk beter met me!!!

Heel veel succes ermee!!!

Ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben.

Gr ilona.
 
Beste Kiki,

Ik zou inderdaad nog eens met je huisarts overleggen en niet zoveel paracetamol slikken. Paracetamol helpt verder volgens mij niet tegen de misselijkheid, alleen tegen pijn.
 
Terug
Bovenaan