paracetamol!!!\

hoi,

je mag paracetamol gewoon gebruiken ,de molekulen van paracetamol zijn te groot en gaan niet door de placentabloedvaten heen ,mijn verloskundige zegt   dat je er beter twee in 1 keer kunt pakken dan elke x één,tot max 6 per dag

heb je hoofdpijn dan?
drink meer water dat kan helpen , het komt ook voornamelijk door de aanwezigheid van   hormonen die even zijn plaats moeten zoeken,
ga even lekker plat ,ook rust is erg prettig


groetjes monique [30 weken]
 
Wij adviseren in de apotheek max. 3 tabletten per 24 uur en niet 2 tegelijk! Er zijn dus tegenstrijdige adviezen. Deze richtlijnen hanteren wij in ieder geval.
 
Hi,

Ik heb in mijn Veilig zwanger handboek gelezen dat je idd maximaal 3 paracetamol (GEEN andere pijnstillers) mag nemen per dag. Dus geen 6 en zeker niet 2 tegelijk. Liever helemaal niet. Ik kan natuurlijk niet oordelen wat er precies aan de hand is maar ik heb zelf momenteel ook meer hoofdpijn dan normaal en dan even gaan liggen helpt ook wel en veel water drinken.

Succes en ik hoop dat je ze niet nodig hebt!

Groetjes,
Daantje
 
Hoi,

Vooral de eerste drie maanden als alles aangemaakt wordt bij je kindje zou ik geen paracetamol nemen. Ik heb dit gevraagd aan mijn huisarts en zij adviseerde toch echt te proberen om zonder te kunnen. Bij hoofdpijn veel drinken en rustig aan doen. Later in je zwangerschap met mate, wat de anderen ook al adviseerden: max 3 per dag en maar 1 per keer. Ga ook van je eigen gevoel uit, ik heb echt het idee dat ik alles wat ook maar een beetje schadelijk is wil vermijden, ook al zijn de berichten tegenstrijdig. Zo heb ik mijn haar niet geverfd de eerste drie maanden, ook al kreeg ik daar tegenstrijdige berichten over. En de paracetamol dus links laten liggen.

Succes,

Jootje
 
Hallo Toby,

Je mag idd. gewoon een paracetemol nemen. Ik heb zelf erg veel last van hoofdpijn en heb mijn hele zwangerschap nog nooit 1 gebruikt, maar het weekend voor het eerst 1 genomen. Ik ben nu 6 maanden zwanger. Maar ik zou soieso in de eerste 3 maanden maar niet doen. Het zal misschien geen kwaat kunnen, maar dan word alles van je kindje aangemaakt en dat risico wou ik niet lopen. Probeer het rustig aan te doen.
Succes ermee.

Groetjes Yvette
 
Idd zou het natuurlijk beter zijn om helemaal niks te slikken tijdens je zwangerschap, maar soms kan het niet anders! Dan bied paracetamol een uitkomst en is niet schadelijk voor je kindje.
Ik ben zelf een migraine-patient en kan hierdoor echt dagen uitgeschakeld zijn, als ik geen paracetamol zou mogen slikken zou het nog langer duren voordat een aanval overgaat. Van mijn huisarts heb ik ook het advies gekregen  dat je beter  een paar maal een  hogere dosis  kunt nemen, dan dat je vaak een lage dosis neemt. Dus gebruik ik soms zetpillen. Dit heb ik ook tijdens mijn eerste zwangerschap gedaan en ook in de eerste 3 maand want door de veranderde hormoonhuishouding had ik extra veel aanvallen. En ik ben in juni vorig jaar bevallen van een prachtige zoon.
 
Terug
Bovenaan