paracetamol

GO*�           KL*&^%$           forum

Hoi Meiden,

Voor de derde keer even een vraagje. Jeske moet vanavond haar prikje. Ik hoorde dat je dan een paracetamol zetpilletje mag geven klopt dat? En moet dat dan voor of na het prikje?

Inderdaad !#* forum
Eerst 7x poging doen om in te loggen en vervolgens nog eens twaalf keer proberen om te reageren.....

Nou ja....

Ik heb voor Amy wel paracetamol zetpilletjes in huis gehaald (60 mg), voor de zekerheid, maar heb ze uiteindelijk niet nodig gehad. Ik heb Amy dus ook niet van te voren een zetpil gegeven, ik heb even gewacht om te kijken of ze erg last kreeg van de prikjes. Ze heeft er verder geen last van gehad, ze sliep alleen wat meer. En slaap is het beste medicijn toch?
Ik had van te voren wel gevraagd of dit prikjes waren waar ze erg veel last van kon krijgen (DKTP en HIB) en volgens het CB waren er erg weinig baby's die er echt veel last van hadden. Ik heb daarom dus geen zetpil van te voren gegeven.

Veel succes met de prikjes! (ik vond het erger dan Amy, ik had de tranen in m'n ogen staan, ik vond het zo zielig! Stomme hormonen!)

Groetjes Lilian

Hi Juffie,

Roman heeft vandaag zijn 2e  prikjes gehad. De eerste keer had hij er niet zo'n last van en heb ik hem geen paracetamol gegeven.
Vandaag heeft hij er wel veel last van. Ik heb hem vanmiddag dan ook een paracetamol gegeven. Het leek even te helpen. Nu is hij weer heel zielig. Ga hem er zo denk maar nog eentje geven.

Sterkte vanavond. Ik hoop dat het meevalt voor Jeske.

Liefs,
Laura

Hoi hoi,

Ik heb voor Ruben ook 60 mg paracetamol zetpilletjes in huis gehaald. Net voordat hij de eerste prikjes moest.
Hij had ze niet nodig na de eerste prikjes, want hij heeft alleen maar geslapen.
Gisteren heeft hij zijn 2de prikjes gehad en de arts kan niet prikken dus hij heeft mega zere beentjes. Dus gisterenmiddag heeft hij er eentje gehad en gisterenavond weer. Hij was zo zielig, je hoefde nog maar te wijzen naar zijn beentje of hij gilde moord in brand.
Hij is nu wel 3 maanden maar ik vind 120 mg nog te zwaar eerlijk gezegd en zolang 60 mg werkt gebruik ik die.
Ik moet eerlijk zeggen dat Lotte nu 3 jaar sinds kort 240 mg krijgt als ze echt wat heeft en Jozua nu 1,5 krijgt nog maar 120 mg. Ik doe eigenlijk altijd minder dan mag. Liefst gebruik ik het niet, maar als het echt nodig is doe ik het zo.

Hopelijk heeft je kleine meiske er niet te veel last van.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Hoe is het gegaan met Jeske??

Roman is goed ziek geweest van die prikjes. De dag na het prikken (gisteren) was hij 's middags erg beroerd. Hij moest overgegeven en heeft heel veel gehuild. Het was zo zielig. Gisterenavond ging het gelukkig beter. Hij is om 19.30 in slaap gevallen. Ik heb hem om 23.00u gevoed, hij sliep door tijdens het drinken. En om 2.30u vannacht heb ik hem ook nog even aangelegd, want hij had 's middags zoveel gespuugd, en de 1e avondvoeding overgeslagen, dat ik hem toch nog een beetje wilde geven. Vanochtend leek het beter te gaan. HIj is vandaag aan het wennen bij het KDV. Ik ben nog niet gebeld, dus het zal wel goed gaan. Om 16.00u mag ik hem weer halen. Dan ga ik hem lekker in bad stoppen, pyamaatje aan, knuffelen, spelen, voeden. Mijn arme kleine schatje.

Zwaai,
Laura

ahhhhh wat zielig voor Roman. ik hoop dat het snel over is. Jeske had er niet veel last van gelukkig. Ik wist trouwesn niet dat ze ook zetpilletjes van 60mg hadden. Waar haal jij die dan Mieke?

quote: j_u_f reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-03-2007 16:59:03'));

ahhhhh wat zielig voor Roman. ik hoop dat het snel over is. Jeske had er niet veel last van gelukkig. Ik wist trouwesn niet dat ze ook zetpilletjes van 60mg hadden. Waar haal jij die dan Mieke?

hoi juf,

ik ben niet mieke,maar ik heb ook de 60mg zetpilletjes.
Ik kan ze gewoon hier bij de drogist kopen....abc drogist.
groetjes danielle

Terug
Bovenaan