paracetamol

A

Anoniem

Guest
Ik heb een vraagje? Wanneer gebruiken jullie paracetamol zetpil voor de kleine?
Mijn zoontje is al een week ziek en dit weekend het ergste. Al bij de huisarts geweest maar die kan niets vinden.
Hij heeft 38,5 en uitschieters naar 39,5.
Soms vrolijk maar kan ook enorm overstuur huilen en is dan ontroostbaar.

Wanneer geven jullie paracetamol, ik twijfel een beetje, wil natuurlijk dat zijn lichaam het zelf oplost maar hij kan zo ook niet goed slapen.

Groetjes Fee

Hoi,
Jeetje wat vervelend, die koorts bij je kleintje.
Ik zelf geef niet zo snel paracetamol, het is gelukkig ook nog niet nodig geweest bij die kleine. Maar ik kan goed begrijpen dat het zo erg vermoeiend voor hem en jou is.
Aan mij werd destijds gevraagd of er in mijn familie koortsstuipen voorkwamen. Dit kan namelijk erfelijk zijn. Als dat zo is, is het niet verstandig om een paracetamol te geven; je drukt de koorts dan te snel naar beneden, waardoor het daarna extra snel omhoog kan schieten en dat kan uiten in een koortsstuip.
Anders kan je gewoon een zetpilletje geven. Dan doe je een halve, of heb je misschien homeopatische?
Maar als hij morgen nog koorts heeft, zou ik toch weer naar de huisarts gaan. Want koorts komt altijd ergens vandaan.
Heel veel beterschap.
Groetjes Sil

Hoi fee,

Wat naar nu dat je kindje zo ziek is. En zulke hoge koorts ook! Ik ben bang dat ik je geen goed advies kan geven, heb er niet zoveel verstand van. Ik zou, wat sil ook al zei, echt eventjes naar de ha gaan als het niet beter wordt! Je zult wel heel moe zijn... Heel veel sterkte...

Susan

Bedankt voor jullie reacties, net weer bij de ha-post geweest, ze kunnen echt niets vinden en denken gewoon aan de griep. Bij kleintjes kan de koorts rustig een week a 10 dagen aanhouden ( ja wist ik veel als "nieuwe" ouder)
Maar er moet morgen wel verbetering zijn anders weer langskomen, dan kan het zijn dat ie zijn bijholtes heeft ontstoken en dan kan hij een kuurtje krijgen.

Groetjes Fee

Wij zijn gister ook met Yara in het ziekenhuis geweest. Wij hoeven niet naar dr ha post omdat Yara door alles wat er gebeurd is nog steeds onder behandeling van de kinderarts staat. Ze heeft Yara goed nagekeken maar kon niets vinden. Als ze over 2 dgn nog koorts had moest ik terug komen want dan was het níet meer gewoon en moesten ze haar nog beter bekijken. Als je kindje geen last heeft van koorststuipen en als het ook niet in de familie zit mag je je kindje maximaal 3 x per dag een paracetamol zetpil zetten van 120 gr. Gelukkis is bij Yara de koorts aan het zakken. Ik hoop dat ik je geholpen heb met mijn verhaal.

Gr. Andrea

En goed in de gaten houden of je kindje nog voldoende drinkt en plasluiers heeft. Ook  moet je kindje allert blijven.

Dean had vorige week ook last van hoge koorts (39.4). Ik heb gewoon een zetpilletje gegeven en het heeft goed geholpen. Hij had trouwens waterpokken. Ik gaf 'm ook een zetpilletje als hij z'n prikken had gehad.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan