Paracetemol en zwanger

Dit heb ik even van een website af gehaald:

Gebruik van paracetamol tijdens de zwangerschap

Als je paracetamol slikt, gebruik het dan zo min mogelijk. In ieder geval niet meer dan 3 tot 4 keer per dag 1 of 2 tabletten van 500 mg. Gebruik het niet langer dan vijf dagen achter elkaar. Ook is het goed om erop te letten dat de paracetamol geen combinatie is met codeïne. Gebruik deze vorm van paracetamol niet tijdens je zwangerschap. Werkt het niet genoeg? Neem dan contact op met je huisarts.
 
Ik heb ook Corona op het moment. Ik neem elke dag 2 paracetamol. Je mag het maximaal 5 dagen achter elkaar nemen. En mijn huisarts zei dat ik er ook 2 keer per dag 2 mocht nemen. Maar ik red het nu wel met 1 keer per dag 2. Als je koorts hebt neem er dan meer zei hij (dus 2 keer per dag 2 stuks), koorts is slecht voor de baby. Sterkte!
 
Ja ik vermoed dat het helaas wel koorts gaat worden. Temp is al hoger dan normaal, en gister had ik ook verhoging. Ik hou het sowieso in de gaten
 
Ik had zo'n 1,5 week geleden corona en was er echt goed ziek van.. ik nam om de 6uur 2 paracetamols van 500gram per stuk voor de pijn (ontzettende spierpijn en mega koud) en deed dit 2 dagen daarna was de pijn weg en neem ik af en toe nog een paracetamol wanneer echt nodig en het echt niet meer zonder kan.. ik kon de eerste 2 dagen mijn bed niet uit komen dus dit was echt de enigste oplossing.

Beterschap
 
Hi, mij is geadviseerd 2 pillen per keer te nemen, max 4x per dag. Als je koorts hebt, moet je zorgen dat het niet boven de 38 graden uit komt is mij verteld.
 
Terug
Bovenaan