Paracetemol

Ik was laatst bij de drogist om te vragen of ik paracetamol mocht tijdens te zwangerschap. Zei vertelde dat dat alleen mocht op doktersadvies.

Een paar dagen later was ik bij de dokter omdat ik door mijn rug was gegaan en die vertelde dat ik gerust paracetamol mocht gebruiken als ik me maar aan de juiste dosis zou houden.

Teruggekomen bij de drogist om het te kopen kon zei niet begrijpen dat dit mij was verteld aangezien paracetemol erg slecht is voor de baby,dit zou de lever kunnen beschadigen.

Nou weet ik het niet meer!!

Ik heb nu erg last van hoofdpijn...

Ben trouwens 10 weken zwanger.
 
paracetamol mag je wél gebruiken. Het is de enige pijnstiller die geen kwaad kan voor je kindje. Je moet het natuurlijk niet te vaak gaan gebruiken, dus niet voor elk pijntje. Ik heb het in de afgelopen 8,5 maand misschien twee keer gebruikt, alleen als ik echt niet meer wist wat ik met mezelf aan moet. Het schijnt dat je er 6 per dag mag, maar dat risico neem ik persoonlijk niet.. Je hoeft je iig geen zorgen te maken!
Groetjes, Stephanie (35+5)
 
Hoi Chantal,

Ik sluit mijn eigen helemaal bij Stephanie aan!!
Paracetamol is de enige pijnstiller die je wel mag gebruiken!!
Ik heb ook regelmatig last van hoofdpijn en heb ook gewoon paracetamol ingenomen...
Als je inderdaad alleen inneemt wanneer het echt nodig is.

Dus je hoeft je eigen inderdaad absoluut geen zorgen te maken!!
Succes verder en nog een fijne zwangerschap...

Groetjes Saskia (41+1 wkn)
 
hoi

paracetemol is inderdaad de enige pijnstiller die jemag in je zwangerschap alleen word het liever niet geadviseerd in de eerste 3 maanden van je zwangerschap.Dus het mag wel in de eerste 3 maanden maar gebruik het alleen als het echt hoognodig is want juist in de eerste 3 maanden word alles gevormd van je baby.
succes jacqueline
 
De verloskundige vertelde mij ook dat als ik hoofdpijn heb ofzo dat ik gewoon paracetamol kan nemen. Geen iboprufen of andere pijnstillers. Ik probeer het eerst wel uit te houden en als het niet gaat dan neem ik pas een paracetamol. Dus gewoon doen als je echt veel pijn hebt.
(12 wk zw)
 
De gyneacoloog vertelde mij dat 6 paracetamol per dag van 500 mg mag. Maar dan de paracetamol zonder coffeine. Want het schijnt dat die coffeine schadelijk is. Verder vertelde de gyneacoloog dat de dames die op de afdeling lagen soms wel 8 paracetamol per dag kregen. Maar dat mag alleen als een arts dat geadviseerd heeft! Dus ik zou gewoon een paracetamol nemen hoor. Je hoeft geen pijn te hebben. En zo te lezen vind de arts dit ook!
 
Terug
Bovenaan