paranormaal?

Sinds enkele weken is onze dochter van 7 niet meer hetzelfde kind als vroeger. Ze piekerd heel veel over ongewone dingen. Denk heel vaak dat ze dood gaat zonder enige aanleiding. En is bang voor messen en scharen, voornamelijk omdat ze bang is dat ze zichzelf hiermee steekt. Ze zegt wel steeds dat ze er bang voor is, maar het niet zal doen. Ook zegt ze, mam ik vind je een trut, maar je weet dat dit niet zo is...
Ze huilt vaak, uit pure wanhoop. Was ik maar dood, dan hoefde ik niet meer te denken!

Al van toen ze klein was, is het een heel gevoelig kind. Sociaal emotioneel, hoog sensitief, hoog begaafd, paranormaalbegaafd, een nieuwetijdskind,  allemaal termen die wij te horen kregen. Op school gaat het haar voor de wind. Ze haalt geweldige cijfers. Ze zegt dat ze op school niet hoeft te denken.

De huisarts vond dat we naar een kinderpsycholoog moesten, of naar buro jeugdzorg. Dit willen we nog even uitstellen, omdat wij denken dat het iets anders is.
We zijn naar een paragnost geweest, en deze zei dat ze bezoek krijgt van een geest. Ook hebben we een helderziende bezocht, en deze zei dat er twee geesten waren, haar overgroot opa en haar overgroot oma. Ze zou paranormaal begaafd zijn.  Ze vertelden ons precies hoe onze dochter was, en dat ze op bepaalde momenten bezoek van hen krijgt, maar zich hier geen raad mee weet. Ook zei ze dat ze het op dit moment heel moeilijk heeft.

Ik weet het echt niet meer. Ben elke dag in tranen om mijn dochter zo te zien lijden.

Heeft iemand iets soortsgelijk meegemaakt met zijn zoon of dochter? Kan iemand mij raadt geven.

Ik wil zo graag onze dochter helpen, maar weet niet hoe.

Een radeloze moeders...........
 
quote: roev schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-04-2008 14:43:00'));
De huisarts vond dat we naar een kinderpsycholoog moesten, of naar buro jeugdzorg. Dit willen we nog even uitstellen, omdat wij denken dat het iets anders is.
We zijn naar een paragnost geweest, en deze zei dat ze bezoek krijgt van een geest. Ook hebben we een helderziende bezocht, en deze zei dat er twee geesten waren, haar overgroot opa en haar overgroot oma. Ze zou paranormaal begaafd zijn.  Ze vertelden ons precies hoe onze dochter was, en dat ze op bepaalde momenten bezoek van hen krijgt, maar zich hier geen raad mee weet. Ook zei ze dat ze het op dit moment heel moeilijk heeft.

ik heb hier geen ervaring mee, maar las het toevallig.
Ik zie niet waarom je niet naar een kinderpsycholoog gaat. Je zegt omdat je denkt dat het wat anders is, wat dan? Anders dan wat? Je kind is duidelijk doodongelukkig, een kinderpsycholoog kan dan toch helpen om te kijken waardoor?
Ben je bang dat ze het gedeelte van de geesten niet geloven? Als dat van de geesten klopt, dan zal ze toch begeleiding nodig hebben, ze weet zich er toch geen raad mee?
Ik zou liever op haar 7e goede hulp zien te vinden dan langer t wachten tot het meisje steeds verder vast komt te zitten.
Wat de oorzaak ook is, geesten of iets anders (het één hoeft ook niet iets anders uit te sluiten) ze is ongelukkig dus zorg dat ze hulp krijgt!
Heel veel sterkte voor haar en jullie ook natuurlijk
 
quote: mamavanJ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-04-2008 20:00:03'));


quote: roev schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-04-2008 14:43:00'));
De huisarts vond dat we naar een kinderpsycholoog moesten, of naar buro jeugdzorg. Dit willen we nog even uitstellen, omdat wij denken dat het iets anders is.
We zijn naar een paragnost geweest, en deze zei dat ze bezoek krijgt van een geest. Ook hebben we een helderziende bezocht, en deze zei dat er twee geesten waren, haar overgroot opa en haar overgroot oma. Ze zou paranormaal begaafd zijn.  Ze vertelden ons precies hoe onze dochter was, en dat ze op bepaalde momenten bezoek van hen krijgt, maar zich hier geen raad mee weet. Ook zei ze dat ze het op dit moment heel moeilijk heeft.

ik heb hier geen ervaring mee, maar las het toevallig.
Ik zie niet waarom je niet naar een kinderpsycholoog gaat. Je zegt omdat je denkt dat het wat anders is, wat dan? Anders dan wat? Je kind is duidelijk doodongelukkig, een kinderpsycholoog kan dan toch helpen om te kijken waardoor?
Ben je bang dat ze het gedeelte van de geesten niet geloven? Als dat van de geesten klopt, dan zal ze toch begeleiding nodig hebben, ze weet zich er toch geen raad mee?
Ik zou liever op haar 7e goede hulp zien te vinden dan langer t wachten tot het meisje steeds verder vast komt te zitten.
Wat de oorzaak ook is, geesten of iets anders (het één hoeft ook niet iets anders uit te sluiten) ze is ongelukkig dus zorg dat ze hulp krijgt!
Heel veel sterkte voor haar en jullie ook natuurlijk




Hallo,
Bedank voor je reaktie.
Je schreef dat je hier geen ervaring mee hebt. Wij helaas wel. En zo dus ook met een kinderpsygoloog! Je moet begrijpen, als iedereen aangeeft dat je kind hoogbegaafd is, en de school hier niks mee wil doen is dat niet makkelijk. De juf op de kleuterschool heeft ons al verteld dat onze dochter "meer ziet". (ze is nu 7).  Dingen die wij niet zien.
Vandaar dat wij denken dat het niet psychisch is. Mijn vraag was meer, of er ouders zijn die dit gedrag herkennen, kinderen met een paranormale gaven, sociaal emotioneel, en hoogbegaafd zijn.
Tuurlijk willen wij onze dochter helpen, al moet ze naar een psychiater, maar ik wil eerst verhalen van andere ouders horen, en bovendien heb ik met buro jeugdzorg gebeld, en daar vertelden ze me dat ik hier maar beter niet mee moest komen, het kind had dan al op zo'n jomnge leeftijd een stempel achetr haar naam, die ze haar leven lang mee zal dragen.........

 
Hoi

Nou ik herken je verhaal helemaal,onze zoon is ook hoogbegaafd en hoogsensitief en ziet mensen die er niet meer zijn.Hij heeft een speciale band met mijn vader die is z'n maatje en vraagt hulp aan hem als hij dat nodig heeft,alleen is hij niet meer onder ons.
Wij hebben met  onze zoon ook het een ander meegemaakt en hij is nu na een aantal sessies met een therapeut er helemaal bovenop gekomen.
Wij zijn terecht gekomen bij een mevr die aan nei-therapie doet ze heeft niet alleen onze zoon geholpen maar ook mezelf even weer op de rit gezet.Het gaat je echt niet in de koude kleren zittten.

Onze zoon is nu 7 jaar en begon met dit alles al vrij jong,alleen wij dachten dat hij gewoon wat sneller was en makkelijker dingen leerde.Hij reageerde wel erg sterk op nieuwe situatie's en was erg gevoelig in alles.
Toen na het overlijden van een aantal van onze dierbare bleef hij ontroostbaar het was alsof hij niet meer wilde lachen en kon genieten.Terwijl hij een ongelooflijke grapjas kon zijn.Hij was duidelijk zich zelf niet meer.Nadat de juf op school zich ook zorgen begon te maken heeft ze met ons een gesprek gehad en had hem laten observeren en daar kwam als resultaat uit dat  hij een nieuwe tijds kind was,en erg met de dood bezig was,maar daar wel wat meer begeleiding nodig had.We hebben denk ik bijna alle boeken die er in de bieb waren gelezen over dit alles op internet gezocht en gevonden.Ik heb toen ineens het telefoonboek gepakt en kwam bij deze vrouw uit en dit bleek een goude greep te zijn.Hier kwamen we pas erachter dat onze zoon dus geesten ziet van verschillende mensen die hij  kende.Ook werd duidelijk dat mijn zoon en ik erg in elkaar verweven zaten,en dat we elkaar moesten loslaten om ieder onze eigen levens te leven.Dat gedeelte was het meest pijnlijke vanalles het was alsof ik hem moest laten gaan en dat deed van binnen zeer.Maar het was wel nodig dat besef ik nu erg goed.We kunnen nog steeds elkaars gedachte  voelen,maar kunnen die nu makkelijker loslaten,en maken in ons hoofd grapjes naar elkaar.Ik zeg dan nee je hebt me hulp niet nodig je kunt het zelf,dan zegt hij later in mijn hoofd weet ik mam..Als we dan elkaar zien dan zegt hij ik heb heel erg sterk aan je gedacht mam,maar ik  heb het zelf opgelost.En zo hoort het ook te gaan.
Verder heeft een vriendin d'r tante die magnetiseur is hem behandeld en zei dat hij rust zocht en dat is juist wat we voor hem gevonden hebben.
Dus misschien dat je hier iets aan hebt ik hoop dat voor jullie ook een oplossing komt.

Als je meer wilt weten dan  hoor ik het wel,maar pas wel op met te lang wachten.
Omdat ik uit ervaring weet dat deze kinderen vaak zelfmoord kunnen plegen gewoon omdat ze zich niet begrepen voelen,wij waren er op tijd bij zeiden ze.
Onze zoon wilde ook niet leven omdat iedereen om ons heen waar hij van hield dood ging en dat doet zeer als moeder,omdat je je zoon graag wil helpen maar niet weet hoe.Hij dacht dat hij niet meer lol mocht maken omdat er mensen dood gingen en ons verdriet voelde en dat verdriet kon hij niet verwerken.Snap je me nog??

Je schreef dat je dochter vaak de neiging had als ze  een schaar of mes ziet dat ze dan neigingen krijgt om zichzelf iets aan te doen,pas daar wel mee op omdat schrizofrenen datzelfde ervaren,omdat er dan stemmen  in hun hoofd zeggen dat ze  dit moeten doen.Dus zoek hulp hierbij,en laat je leiden door je dochter,als zij net als onze zoon is leeft ze erg uit haar gevoel.En dat is erg moeilijk voor omstanders die niet weten hoe dit moet,leg haar uit dat je hulp nodig hebt voor haar omdat jullie haar hier niet mee kunnen helpen.Dan zegt ze vanzelf wel of ze dit ook wil,het blijkt dat ze dit zelf aangeven,of zij er open voor staan.Ook als je een therapeut vindt laat haar gevoel spreken,zij moet zich er goed bij voelen,maar dat zul je wel merken als je een goede therapeut vindt zegt die vanzelf dat het goed moet voelen tussen hen beiden.
Succes meid het is een heel verhaal geworden,omdat ik dit nu eenmaal niet zo een twee drie uit kan leggen.


Laat maar weten of je  hier verder mee komt ik ben benieuwd of je je dochter kunt helpen.Verder is belangrijk dat je luistert naar haar,maar dan ook echt luistert.En leg haar uit dat het moeilijk is om soms te begrijpen waarom dingen gebeuren,waar je als mens geen of bijna geen invloed op kan hebben.En heel veel geduld dat is het allerbelangrijkste geef haar ruimte om dingen uit te zoeken samen met jou of alleen.Vertel haar dat er meer kinderen zijn net als zij dat ze niet de enige is en dat ze zeker niet gek of anders is,want zo voelen ze zich vaak.Alleen in hun eigen wereldje.Misschien laat ze jou dan in haar wereldje binnen,als ze er op kan vertrouwen  dat ze bij jou altijd terecht kan met wat dan ook.    

groetjes ANGELIQUE              
 
Hoi hoi,
 
Ik was nog iets vergeten,over het hoogbegaafd zijn.
Als jij werkelijk denkt dat zij dat is en je wil daar iets mee doen,omdat jou dochter zich anders verveeld op school,kun je altijd een test laten doen.
Ik weet dat via de stichting Pharos je informatie kunt inwinnen over hoe dit te doen.
Gelukkig bij ons op school denken ze erg mee met deze kinderen en krijgen ze gewoon werkjes op hun niveau en kunnen toch gewoon meedraaien met hun eigen leeftijdsgenootjes.Als het erg de spuigaten uitloopt dan kan er altijd een klas overgeslagen worden.

En nog even over het andere gedeelte van je dochter,ik ben in contact gekomen met Cindy die een eigen site heeft www.kinderenvannu.nl  met haar heb ik heel veel en ook met de andere op het forum kunnen praten over de onderwerpen waar jij nu mee zit.
Misschien is het wat voor jou,ik ben daar al lid van maar je kunt onze verhalen daar lezen als je geintresseerd bent.Ook  geven de andere dan je eventueel hulp en of oplossingen die je vaak niet weet of aan gedacht hebt.

Succes meid ik hoor wel of je ook op het forum komt!

Angelique    
 
quote: ankesebo reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-04-2008 16:51:48'));

Hoi hoi,
 
Ik was nog iets vergeten,over het hoogbegaafd zijn.
Als jij werkelijk denkt dat zij dat is en je wil daar iets mee doen,omdat jou dochter zich anders verveeld op school,kun je altijd een test laten doen.
Ik weet dat via de stichting Pharos je informatie kunt inwinnen over hoe dit te doen.
Gelukkig bij ons op school denken ze erg mee met deze kinderen en krijgen ze gewoon werkjes op hun niveau en kunnen toch gewoon meedraaien met hun eigen leeftijdsgenootjes.Als het erg de spuigaten uitloopt dan kan er altijd een klas overgeslagen worden.

En nog even over het andere gedeelte van je dochter,ik ben in contact gekomen met Cindy die een eigen site heeft www.kinderenvannu.nl  met haar heb ik heel veel en ook met de andere op het forum kunnen praten over de onderwerpen waar jij nu mee zit.
Misschien is het wat voor jou,ik ben daar al lid van maar je kunt onze verhalen daar lezen als je geintresseerd bent.Ook  geven de andere dan je eventueel hulp en of oplossingen die je vaak niet weet of aan gedacht hebt.

Succes meid ik hoor wel of je ook op het forum komt!

Angelique    



 
lieve ankesebo,

Sorry voor mijn late reaktie!!

Hartelijk dank dat je mij zoveel van je eigen verhaal verteld hebt.

Ik herken er heel veel van. Gelukkig denk onze dochter niet meer over messen en zo, maar deze keer is ze bang dat haar hart niet meer slaat.
Ze voelt bijna de hele dag met haar hand op haar borst, en kan best in paniek raken als ze het op dat moment niet voelt kloppen. Soms durft ze nergens naar toe, omdat ze bang is om dood te gaan.

Verder heeft ze ons nog nooit zelf gezegd dat ze "iemand" heeft gezien, die wij niet kunnen zien. Dat was de conclusie van een paragnost.

Ik heb soms moeite met haar, vooral als ik kwaad op haar ben geweest. Dan voel ik mezelf schuldig omdat ik weet dat ze het soms moeilijk heeft.
Maar ik ben ook bang dat ze er misbruik van gaat maken.

Dat ze zichzelf iets aan zou doen, geloof ik eigenlijk niet. Want ze zegt altijd, mam ik doe het niet, ik doe het echt niet.
Zo zegt ze ook vaak. Ik DENK dat ik bij andere ouders moet gaan wonen, dat het daar beter is. Maar ik wil dat niet. Ik hou zoveel van jullie. Maar ik denk het wel. Soms erg confronterend.

Ook is ze bang dat iemand ergens slaapmiddel in heeft gedaan. En dat ze in de hemel niet meer hoeft te denken.

Ik zal zeker de sites gaan bezoeken die je me hebt door gegeven.
Hartelijk dank hiervoor!


 
Hoi Roev

Als ik jou verhaal zo lees dan lijkt het net alsof ze vastzit in iemand anders zijn lichaam,snap je wat ik bedoel.Haar verstand en gevoel zegt andere dingen dan haar lichaam.
Zoek echt hulp meid dit is iets wat je misschien echt niet alleen kunt doen,en ook je dochter krijgt op deze manier haar echte leven niet op de rit.
Ik wens je veel wijsheid en heel veel succes met jou dochter.
Als ik je nog kan helpen of gewoon een luisterend oor kan zijn voor je  dan doe ik dat graag hoor.

liefs Angelique      
 
Terug
Bovenaan