parergische therapie

Hallo meiden. Omdat onze Teun nog steeds huilt nadat we andere voeding bij de bv combineren en naar een osteopaat zijn geweest wisten we het ook niet meer. Afgelopen weekend heeft hij constant gehuild,mijn vriend was blij dat hij maandag weer moest gaan werken. Nu heb ik via via een telefoonnummer van een man gekregen die dus parergische therapie geeft. Ik ben er vandaag voor de eerste keer geweest en Teun heeft sinds ik terug ben de hele tijd geslapen,ik moest hem wakker maken voor zijn voeding en daarna wou hij weer naar dromenland. Ik ben benieuwd of hier iemand ervaring mee heeft en of het bij jullie heeft geholpen.
Groetjes Mikkie.

Hoi,

Heb geen ervaring ermee maar ben wel benieuwd naar wat voor therapie dat dan is? En is het iets waarvoor je regelmatig terug moet komen voor vervolgbehandelingen?

Groetjes Mel73

Die man kan aura`s 'lezen' en hij zei echt ook dingen die hij dus niet kan weten.
Teun heeft een trauma opgelopen van de bevalling (ingeleid en hij wou er niet uitdaarna helemaal alleen in de couveuse gelegen zonder zijn moeder dus ook verlatingsangst) die hij nu aan het verwerken is daarbij is hij heel gevoelig voor prikkels. Hij zuigt alle prikkels op en daardoor ziet hij door de bomen het bos niet meer. Je kunt dit vergelijken met iemand die heel veel informatie krijgt,je kunt maar bepaalde dingen onthouden en als je maar een klein beetje informatie krijgt onthoud je alles. Hij heeft Teun nu behandeld zodat hij niet alle prikkels binnen krijgt en daar iets rustiger van zal worden. Ik moet nog 3 keer terug. Je moet er wel in geloven denk ik maar wat hij vertelde klonk erg logisch.
Ik ben erg benieuwd,ik hou je op de hoogte.
Groetjes Mikkie.

Hoi Mikkie,
ik hoop dat het helpt, want dat is niet leuk een kleintje wat steeds huilt. En dat komt natuurlijk ergens vandaan. Wat je zelf nog zou kunnen doen (werk in de hulpverlening en dit zijn vaak tips die ik aan ouders geef) om hem minder prikkels te geven is veel rust en alles via een vaste structuur doen. Dan wordt de wereld voorspelbaar voor hem.
Verder geen vragen aan hem stellen (betrap ik mezelf vaak op trouwens, dat doe je onbewust best veel) maar juist benoemen wat hij ziet/doet of wat jij doet. Bijvoorbeeld niet vragen als papa thuis komt: "heej, wie komt er thuis?, maar benoemen "daar komt papa aan".
En zorgen dat het op zijn kamer en in de box heel rustig is, ook qua speeltjes, spullen en kleuren.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes Veerle

Hoi Veerle. Bedankt voor je tips. Ik heb alle speeltjes weggehaald en nu heeft hij alleen zijn lievelings knuffel nog,is ook veel te verwarrend idd. Het viel me laatst al op dat hij zijn mobiel alleen leuk vind als die stil hangt dan lacht hij tegen de beestjes. Zodra ik hem aanzet begon hij te huilen,tja als ik er over nadenk dan snap ik het wel,alles begint te draaien en ook nog muziek,te veel prikkels voor hem denk ik. Nu even rust in de tent.
Ik leg hem ook meer in zijn bedje. Ook ben ik er achter dat hij zelfs in de kinderwagen het liefst op zijn buikje ligt. Vreemd hè,alleen jammer dat het weer een paar weken duurt voor je er achter bent wat ze bedoelen. Nu krijg ik van de mensen in de winkel niet meer te horen dat hij honger heeft maar krijg ik reactie`s dat hij op zijn buik ligt
Groetjes Mikkie.

Oh nee he... die mensen hebben altijd wat te zeuren. Bah...
wel fijn dat je hebt ontdekt dat hij liever op zijn buik ligt. Zal hem ook een meer geborgen gevoel geven denk ik. Op je rug lig je zo open en bloot en kan de hele wereld zo op hem vallen bij wijze van. En op zijn buik is de wereld veel kleiner en dat zal veel veiliger voelen. Ga maar eens bij jezelf na wat voor verschil het is als je zelf  op je rug of  op je buik ligt.
Weet je wat hij ook waarschijnlijk dan wel fijn zal vinden... in een draagdoek tegen je aan of in een hangmatje in de box. Heb je dat niet al eens geprobeerd?
En je zou ook nog een doekje een tijdje bij je kunnen dragen, dat neemt dan jou geur over en dat dan bij hem in bed of in de box leggen. Dan heeft hij  jouw vertrouwde geur bij zich.
Ik zit maar even met je mee te denken hoor. Werkt het niet of vind je het niks, ook goed...
Groetjes Veerle

Hey Mikkie,

Wat ontzettend vervelend zeg, dat Teun nog steeds zoveel huilt! Wat kun je daar moedeloos van worden, he? Je wilt het zo graag goed doen, maar ja, die kleintjes kunnen idd nog niet uitleggen wat het probleem is. Hopelijk kan deze therapeut je daarmee verder helpen en gaat het nu de goede kant op!

Liefs,

Eveline

Ja laten we het hopen!! Gisteren heeft hij lang niet zoveel gehuild als anders. Ik juig nog niet te vroeg maar hopelijk helpt het. Ik heb ineens ook veel veranderd. Andere voeding,bijna alle speeltjes uit de box,als hij een beetje huilerig word gaat hij meteen naar bed of op zijn buik in de box. We kijken het nog maar eens even af!
Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan